D 2014

Teorie produktivních služeb: Klíč k ocenění efektů lázeňských služeb

VALENČÍK, Radim and Arnošt KLESLA

Basic information

Original name

Teorie produktivních služeb: Klíč k ocenění efektů lázeňských služeb

Name in Czech

Teorie produktivních služeb: Klíč k ocenění efektů lázeňských služeb

Name (in English)

The theory of productive services: Key to the valuation effects of spa services

Edition

1. vyd. Opava, 3. mezinárodní vědecká konference Cestovní ruch, hotelnictví a lázeňství ve světle vědeckého výzkumu a praxe, p. 366-372, 12 pp. 2014

Publisher

Slezská univerzota Opava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-7248-955-8

Keywords (in Czech)

lidský kapitál; přenesená cena; zdravotnictví; lázeňství

Keywords in English

human capital; transferred price; productive services; healthcare; spa industry

Tags

Reviewed
Změněno: 13/4/2017 08:06, Ing. Dominika Moravcová

Abstract

V originále

Využití HCC (human capital contracts) v odvětvích nabývání, uchování a uplatněním lidského kapitálu. Mezi tato odvětví patří především vzdělání a péče o zdraví, lze do nich zahrnout i výchovu v rodině, zabezpečení bydlení mladým rodinám, kulturu, některé oblasti relaxačních a rekreačních aktivit, lázeňství, pracovního poradenství apod. Ekonomické efekty, které v těchto odvětvích vznikají, mají podobu urychlení profesního uplatnění, dosažení lepšího profesního uplatnění, prodloužení zenitu i horizontu produktivního uplatnění. Návrh a zdůvodnění HCC založených na přenesené ceně tak, aby ekonomické efekty prostřednictvím mechanismů (nikoli prostřednictvím rozhodnutí subjektů institucionálního systému) byly zdrojem financování subjektů, které se o ně zasloužily (poskytovatel produktivní služby, její uživatel, zprostředkovatel), a rozděleny podle podílu těchto subjektů na jejich dosažení.