J 2014

Current Trends in Area of Satisfaction of Bank Clients in the Czech Republic and Slovakia

BELÁS, J., Eva CIPOVOVÁ and V. DEMJAN

Basic information

Original name

Current Trends in Area of Satisfaction of Bank Clients in the Czech Republic and Slovakia

Name in Czech

Současné trendy v oblasti spokojenosti klientů bank v České republice a na Slovensku

Authors

BELÁS, J. (guarantor), Eva CIPOVOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and V. DEMJAN

Edition

Transformations in Business & Economics, Lithuania, Vilnius University, Brno University of Technology, University of Latvia, 2014, 1648-4460

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Lithuania

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University of Finance and Administration

UT WoS

000346548300013

Keywords (in Czech)

Komerční banka, Spokojenost klientů bank, Důvody spokojenosti klientů, Důvody pro nespokojenost klientů, Index křížového prodeje

Keywords in English

Commercial bank;Satisfaction of bank clients;Reasons for satisfaction of clients;Reasons for dissatisfaction of clients;Cross-sell index

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 30/6/2024 14:20, Ing. Eva Kostikov, Ph.D.

Abstract

V originále

The aim of this article was to examine current trends in the area of customer's satisfaction of Czech and Slovak bank clients. In accordance with this objective satisfaction as well as factors of this satisfaction and dissatisfaction of bank clients in the Czech Republic and Slovakia have been analyzed in relation to a gender, age structure and level of education of customers. In this article the relation between bank customer's satisfaction and number of banking products being used was also studied. Inorder to achieve the above mentioned objectives our specially designed research on client satisfaction with the services of commercial banks in the Czech Republic and Slovakia has been purposely designed and then conducted in 2012. The results of this research confirmed the overall level of satisfaction of bank customers and the most important factors of satisfaction and dissatisfaction that are mostly the same in both countries.

In Czech

Cílem tohoto článku bylo prozkoumat současné trendy v oblasti spokojenosti zákazníků českých a slovenských bank. V souladu s tímto objektem byla analyzována spokojenost i faktory této spokojenosti a nespokojenosti klientů bank v České republice a na Slovensku ve vztahu k pohlaví, věkové struktuře a úrovni vzdělávání zákazníků. V tomto článku byl také studován vztah mezi spokojeností zákazníka banky a počtem použitých bankovních produktů. Abychom dosáhli výše uvedených cílů, byl speciálně navržený výzkum spokojenosti zákazníků se službami komerčních bank v České republice a na Slovensku záměrně navržen a následně proveden v roce 2012. Výsledky tohoto výzkumu potvrdily celkovou úroveň spokojenosti zákazníků banky A nejdůležitější faktory spokojenosti a nespokojenosti, které jsou většinou stejné v obou zemích.