J
2014
Current Trends in Area of Satisfaction of Bank Clients in the Czech Republic and Slovakia
BELÁS, J., Eva CIPOVOVÁ and V. DEMJAN
Basic information
Original name
Current Trends in Area of Satisfaction of Bank Clients in the Czech Republic and Slovakia
Name in Czech
Současné trendy v oblasti spokojenosti klientů bank v České republice a na Slovensku
Authors
BELÁS, J. (guarantor),
Eva CIPOVOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and V. DEMJAN
Edition
Transformations in Business & Economics, Lithuania, Vilnius University, Brno University of Technology, University of Latvia, 2014, 1648-4460
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Lithuania
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Komerční banka, Spokojenost klientů bank, Důvody spokojenosti klientů, Důvody pro nespokojenost klientů, Index křížového prodeje
Keywords in English
Commercial bank;Satisfaction of bank clients;Reasons for satisfaction of clients;Reasons for dissatisfaction of clients;Cross-sell index
Tags
International impact, Reviewed
V originále
The aim of this article was to examine current trends in the area of customer's satisfaction of Czech and Slovak bank clients. In accordance with this objective satisfaction as well as factors of this satisfaction and dissatisfaction of bank clients in the Czech Republic and Slovakia have been analyzed in relation to a gender, age structure and level of education of customers. In this article the relation between bank customer's satisfaction and number of banking products being used was also studied. Inorder to achieve the above mentioned objectives our specially designed research on client satisfaction with the services of commercial banks in the Czech Republic and Slovakia has been purposely designed and then conducted in 2012. The results of this research confirmed the overall level of satisfaction of bank customers and the most important factors of satisfaction and dissatisfaction that are mostly the same in both countries.
In Czech
Cílem tohoto článku bylo prozkoumat současné trendy v oblasti spokojenosti zákazníků českých a slovenských bank. V souladu s tímto objektem byla analyzována spokojenost i faktory této spokojenosti a nespokojenosti klientů bank v České republice a na Slovensku ve vztahu k pohlaví, věkové struktuře a úrovni vzdělávání zákazníků. V tomto článku byl také studován vztah mezi spokojeností zákazníka banky a počtem použitých bankovních produktů. Abychom dosáhli výše uvedených cílů, byl speciálně navržený výzkum spokojenosti zákazníků se službami komerčních bank v České republice a na Slovensku záměrně navržen a následně proveden v roce 2012. Výsledky tohoto výzkumu potvrdily celkovou úroveň spokojenosti zákazníků banky A nejdůležitější faktory spokojenosti a nespokojenosti, které jsou většinou stejné v obou zemích.
Displayed: 14/11/2024 21:48