D 2014

The Options of the Analysis of the Traces of Marketing in the Banking Services

KUPEC, Václav and Naděžda PETRŮ

Basic information

Original name

The Options of the Analysis of the Traces of Marketing in the Banking Services

Name in Czech

Analytické možnosti marketingové stopy bankovních služeb

Authors

KUPEC, Václav and Naděžda PETRŮ

Edition

Trnava, MARKETING IDENTITY: Explosion of Innovations, p. 310 – 322, 576 pp. 2014

Publisher

UCM v Trnave

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-8105-666-6

ISSN

Keywords in English

Analysis; Banking; Marketing; Trace; Research.

Tags

International impact, Reviewed

Links

7427, research and development project.
Změněno: 15/2/2017 15:08, Ing. Dominika Moravcová

Abstract

V originále

The current impacts of the economic cycle fundamentally form the economic behaviour of the market participants. This also relates to the banking sector, where the traditional business models stop to be competitive. The aim of this study is therefore to contribute to the improvement of the management of the business offers provided by individual banks and the other aim is the finding of innovative possibilities how to analyse the marketing trace of the selected clients. Methodically, this text concerns verifying of the possibilities what marketing data is possible to obtain from the information systems of the financial institutions, respectively, it concerns the possibilities and the relevance of the use of these data for modelling the demand. From the obtained results, there are consequently obvious wide options for the corresponding analyses of the marketing traces of the selected customers. Regarding the obtained data, it is very important to process it in a way that it becomes a valuable pieces of knowledge for the financial companies and also becomes knowledge which can be implemented in the supply of the consumers. The products and services prepared in this way then enable an adequate realisation of the clients' needs which can in case of combining with other marketing strategies become an important competitive advantage not only for the banking institutions.

In Czech

Aktuální dopady hospodářského cyklu zásadně formují ekonomické chování tržních subjektů. To se týká i bankovního sektoru, kde tradiční obchodní modely přestávají být konkurenceschopné. Cílem předkládané studie je proto přispění ke zlepšení řízení obchodní nabídky jednotlivých bank a nalezení inovativních možností jak analyzovat marketingovou stopu vybraných klientů. Metodicky se text zabývá ověřováním, jaká marketingová data je možno z informačních systémů finančních ústavů získat, respektive zjišťováním, zda a jak je vhodné tyto údaje používat k modelování poptávky. Z dosažených výsledků jsou následně zřejmé variabilní možnosti pro odpovídající analýzy marketingových stop vybraných zákazníků. Získaná data, coby nositele informací je přitom důležité zpracovávat tak, aby se pro finanční společnosti staly cennými znalostmi promítnutými do spotřebitelské nabídky. Takto připravené produkty a služby dále umožní adekvátní realizaci klientských potřeb, což se v kombinaci s dalšími marketingovými strategiemi může stát významnou konkurenční výhodou nejen pro bankovní instituce.