Detailed Information on Publication Record
2013
CSR Application in Online Banking
KUPEC, VáclavBasic information
Original name
CSR Application in Online Banking
Name in Czech
Aplikace CSR v online bankovnictví
Authors
KUPEC, Václav
Edition
Trnava, MARKETING IDENTITY: Design that sells, p. 371-381, 462 pp. 2013
Publisher
UCM v Trnave
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
University of Finance and Administration
ISBN
978-80-8105-546-1
ISSN
UT WoS
000347134900024
Keywords in English
Banking; Consultancy; CSR; Monitoring; Online.
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 4/9/2015 09:38, doc. PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.
V originále
Current trends of the economic cycle significantly transform dogmatic behaviour of economic subjects. This also concerns the banking sector that essentially forms the macro and microenvironment of all participants. Traditional approaches to selected clients withal stops to be sufficient both with regard to their demands and in relation to competitive pressures. The combination of these apparently negative factors simultaneously also allows to use the innovative banking options. It is possible to eliminate the significant effects of the economic downturn on individual customers by application of social responsibility of financial corporations. The aim of this study is therefore to design a process that online analyzes the internal information of client operations for managing of CSR consulting activities in the banking sector. This work is not only approached by studying recent theories, but also by analytical monitoring of banking turnovers of selected clients. A proposal of a theoretical approach is therefore to be considered among the results. A one which will allows the financial institutions to direct assets and liabilities of risk clients. The inclusion of the mentioned social activities into daily activities can also be labelled as the implementation of socially responsible behaviour in bank strategies.
In Czech
Současné trendy hospodářského cyklu významně přetvářejí dogmatické chování ekonomických subjektů. To se týká i bankovní sféry, která zásadně formuje makroprostředí a mikroprostředí všech účastníků. Tradiční přístupy k vybraným klientům přitom přestávají být dostačující jak s ohledem na jejich nároky, tak i ve vztahu ke konkurenčním tlakům. Kombinace těchto zdánlivě negativních faktorů však zároveň umožňuje využít inovativní poskytování bankovních služeb. Zásadní dopady hospodářského poklesu na jednotlivé zákazníky je totiž možné eliminovat aplikací společenské odpovědnosti finančních korporací. Cílem předkládané studie je proto navržení procesu, který online analyzuje interní informace z klientských operací pro řízení CSR poradenských aktivit v bankovním sektoru. K práci je přitom metodicky přistupováno nejenom rozborem aktuálních teorií, ale také analytickým monitorování bankovních obratů vybraných zákazníků. Mezi výsledky příspěvku se tak dá zařadit teoretický návrh metody, jež finančním společnostem umožní řídit aktiva a pasiva rizikových klientů. Zahrnutí zmiňovaných sociálních aktivit do každodenních činností bank lze zároveň označit za implementaci společensky odpovědného chování do jejich strategií.