D 2013

CSR Application in Online Banking

KUPEC, Václav

Basic information

Original name

CSR Application in Online Banking

Name in Czech

Aplikace CSR v online bankovnictví

Authors

KUPEC, Václav

Edition

Trnava, MARKETING IDENTITY: Design that sells, p. 371-381, 462 pp. 2013

Publisher

UCM v Trnave

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-8105-546-1

ISSN

UT WoS

000347134900024

Keywords in English

Banking; Consultancy; CSR; Monitoring; Online.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 4/9/2015 09:38, doc. PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.

Abstract

V originále

Current trends of the economic cycle significantly transform dogmatic behaviour of economic subjects. This also concerns the banking sector that essentially forms the macro and microenvironment of all participants. Traditional approaches to selected clients withal stops to be sufficient both with regard to their demands and in relation to competitive pressures. The combination of these apparently negative factors simultaneously also allows to use the innovative banking options. It is possible to eliminate the significant effects of the economic downturn on individual customers by application of social responsibility of financial corporations. The aim of this study is therefore to design a process that online analyzes the internal information of client operations for managing of CSR consulting activities in the banking sector. This work is not only approached by studying recent theories, but also by analytical monitoring of banking turnovers of selected clients. A proposal of a theoretical approach is therefore to be considered among the results. A one which will allows the financial institutions to direct assets and liabilities of risk clients. The inclusion of the mentioned social activities into daily activities can also be labelled as the implementation of socially responsible behaviour in bank strategies.

In Czech

Současné trendy hospodářského cyklu významně přetvářejí dogmatické chování ekonomických subjektů. To se týká i bankovní sféry, která zásadně formuje makroprostředí a mikroprostředí všech účastníků. Tradiční přístupy k vybraným klientům přitom přestávají být dostačující jak s ohledem na jejich nároky, tak i ve vztahu ke konkurenčním tlakům. Kombinace těchto zdánlivě negativních faktorů však zároveň umožňuje využít inovativní poskytování bankovních služeb. Zásadní dopady hospodářského poklesu na jednotlivé zákazníky je totiž možné eliminovat aplikací společenské odpovědnosti finančních korporací. Cílem předkládané studie je proto navržení procesu, který online analyzuje interní informace z klientských operací pro řízení CSR poradenských aktivit v bankovním sektoru. K práci je přitom metodicky přistupováno nejenom rozborem aktuálních teorií, ale také analytickým monitorování bankovních obratů vybraných zákazníků. Mezi výsledky příspěvku se tak dá zařadit teoretický návrh metody, jež finančním společnostem umožní řídit aktiva a pasiva rizikových klientů. Zahrnutí zmiňovaných sociálních aktivit do každodenních činností bank lze zároveň označit za implementaci společensky odpovědného chování do jejich strategií.