KNIHOVÁ, Ladislava. Multimediální obsah a jeho integrace do výuky ESP. In VEVERKOVÁ, Darina, Zuzana DANIHELOVÁ a Marek ĽUPTÁK. Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte – elektronická podpora vzdelávania: Recenzovaný vedecký zborník. Zvolen: TU Zvolen. p. 55-66, 11 pp. ISBN 978-80-228-2797-3. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Multimediální obsah a jeho integrace do výuky ESP
Authors KNIHOVÁ, Ladislava.
Edition Zvolen, Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte – elektronická podpora vzdelávania: Recenzovaný vedecký zborník, p. 55-66, 11 pp. 2015.
Publisher TU Zvolen
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-228-2797-3
Keywords (in Czech) aktivizační metody výuky, animace, audio, ESP, zapojení studenta do výuky,gamifikace, instruktážní design, motivace, obsah bohatý na multimedia, interaktivní prezentace, videoobsah.
Keywords in English activating methods in teaching, animation, audio, ESP, student engagement, gamification, instructional design, motivation, multimedia-rich content, interactive presentation, video content
Tags AR 2014-2015, D4, RIV_ne, xD2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 23/2/2017 14:54.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje především na roli multimediálního výukového obsahu a jeho promyšlenou dynamickou integraci do výuky angličtiny pro specifické účely (ESP) s cílem dosáhnout aktivního zapojení studentů do výuky. Hlavní pozornost je věnována aktivizačním metodám vyučování, metodě gamifikace učení a výuky a roli interaktivních animovaných multimediálních prezentací ve výuce odborné angličtiny. Stručně jsou zmíněny i nové technologické platformy ve formě výukového audia videa. Integrace multimediálních prvků do výuky je pedagogicky náročný proces jak z hlediska technologické složitosti, tak i vzhledem ke změnám typického vzorce chování vysokoškolských studentů současnosti. Obdobně rostou i nároky na odbornost pedagogů z hlediska potřeb výuky angličtiny pro specifické účely. Ačkoliv se příspěvek soustřeďuje především na angličtinu, celá řada předkládaných metod, technik a poznatků má širší platnost.
Abstract (in English)
The main focus of this paper is the use of multimedia-rich learning content and its well-thought out dynamic integration into English for specific purposes (ESP) instruction with the aim to achieve maximum student engagement. Special attention is paid to activating methods in teaching, the method of gamification of learning and instruction and the role of interactive animated multimedia presentations in teaching English for specific purposes. New technological platforms in the form of audio and video are also briefly mentioned. Integrating multimedia elements into teaching is a pedagogically challenging process due to both technological complexities and changes in the typical behaviour patterns of college students today. Similarly, the growing requirements for expertise needed in ESP instruction are noted. Although the paper focuses mainly on English, many of the presented methods, techniques and findings are widely applicable.
PrintDisplayed: 29/3/2024 02:30