J 2015

Marketing Audit of Corporate Communication in Banking Sector

KUPEC, Václav

Základní údaje

Originální název

Marketing Audit of Corporate Communication in Banking Sector

Název česky

Marketingový audit firemní komunikace v bankovní sféře

Autoři

KUPEC, Václav

Vydání

Socioekonomické a humanitní studie, Praha, BIVŠ v Praze, 2015, 1804-6797

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

audit, bankovnictví, komunikace, marketing, riziko

Klíčová slova anglicky

audit, banking, communication, marketing, risk

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2017 11:26, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

V originále

Corporate Communication is an important part of banking marketing. For this reason it is necessary to competently control all communications. The aim of this study is, therefore, to provide a theoretical analysis of potential risks and practical recommendation of how to eliminate problems in Corporate Communication in the banking sector. The work is methodologically approached not only by analysis of current theories, but also by monitoring the risks of Corporate Communication and application of appropriate audit techniques. The findings presented for the first time in the paper include the results of the analysis of the communication process which reveal the risks in areas associated with encoding, transmission and decoding of information. Furthermore, findings concerning strategic parts of Corporate Communication, the dilemma of uniformity of communication used and the deficiency in modern communication channels are also summarized. Finally, we also included the proposed recommendations which include a formalized base to eliminate shortcomings in the surveyed environment. In conclusion we can state that responsibly applied audit techniques serve as operative tools for continuous management of Corporate Communication as well as the entire reputation of banks and related processes.

Česky

Firemní komunikace je důležitou součástí bankovního marketingu. Z tohoto důvodu je potřeba veškerou komunikaci kvalifikovaně řídit. Cílem předkládané studie je proto teoretická analýza potencionálních rizik a praktické doporučení o tom, jak eliminovat problémy ve firemní komunikaci bankovní sféry. K práci se přistupuje pomocí rozboru aktuálních teorií, monitoringu rizik firemní komunikace a aplikace vhodných auditních technik. Mezi původní poznatky příspěvku se dají zařadit výstupy analýzy komunikačního procesu, které odhalují rizika v částech spojených s kódováním, přenosem a dekódováním informací. Dále jsou shrnuta zjištění týkající se strategických částí firemní komunikace, problematiky jednotnosti používané komunikace a nedostatků moderních komunikačních kanálů. A zároveň jsou navržena doporučení, jež obsahují formalizované podklady k eliminaci nedostatků ve zkoumaném prostředí. Závěrem lze konstatovat, že odpovědně aplikované auditní techniky jsou účinnými nástroji pro kontinuální řízení firemní komunikace, potažmo celé bankovní reputace a souvisejících procesů.