Detailed Information on Publication Record
2015
Digitální budoucnost marketingového výzkumu
KUPEC, VáclavBasic information
Original name
Digitální budoucnost marketingového výzkumu
Name in Czech
Digital Future of Marketing Research
Authors
KUPEC, Václav
Edition
Marketing & komunikace, Praha, ČMS, 2015, 1211-5622
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 24/2/2017 11:26, Ing. Dominika Moravcová
V originále
Současný rozvoj informačních technologií významně přeměňuje marketingové chování ekonomických subjektů. Digitální prostředí, které představují firemní databáze, je pak ideálním prostorem pro analýzu spotřebitelského chování pomocí marketingového výzkumu, což firmám ve výsledku umožní efektivně řídit své marketingové strategie.
In English
The current development of information technology significantly transforms the marketing behaviour of economic subjects. Digital environment which is represented by corporate databases is an ideal place for the analysis of consumer behaviour by means of marketing research. The results enable companies to manage their marketing strategies efficiently.