C 2015

Působení hudby v marketingové komunikaci z pohledu neuromarketingu.

DRÁBEK, Tomáš, Michal TOMČÍK a Pavel ROSENLACHER

Základní údaje

Originální název

Působení hudby v marketingové komunikaci z pohledu neuromarketingu.

Název anglicky

Effects of music in marketing communication from the perspective of neuromarketing.

Autoři

DRÁBEK, Tomáš (203 Česká republika, domácí), Michal TOMČÍK (203 Česká republika, domácí) a Pavel ROSENLACHER (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Zlín, Teorie a praxe v marketingové komunikaci, od s. 138-149, 12 s. 2015

Nakladatel

VeRBuM

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/04274644:_____/15:#0000054

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-87500-68-2

Klíčová slova česky

Audiovizuální spot, efektivita, emoce, hudba, neuromarketing

Klíčová slova anglicky

Audiovisual ad; efficiency; emotion; music; neuromarketing

Štítky

AR 2014-2015, RIV_ne, xC2

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2017 12:10, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

ORIG EN

V originále

V současném hyperkonkurenčním tržním prostředí roste tlak na efektivitu propagace či obecně na marketingovou komunikaci firem, které se snaží, aby jejich marketingové sdělení emočně oslovilo potencionální zákazníky. Na základě toho bylo uskutečněno vlastní experimentální neuromarketingové šetření ověřující účinek hudby v audiovizuálním spotu. V rámci neuromarketingového šetření bylo osloveno celkem 30 respondentů, kteří byli rozděleni na dvě skupiny, kdy jedné byl promítnut vizuální spot bez zvuku a druhé byl promítnut stejný spot, ale již se zvukovým podkresem. Respondentům byla v průběhu šetření monitorována mozková aktivita (EEG) a kožně galvanický reflex (GSR), což umožnilo porovnat emocionální reakce respondentů na předložené podněty. Výsledky šetření potvrdily významné emoční rozdíly v působení vizuálního a audiovizuálního spotu v marketingu.

Anglicky

In the present hyper-competitive market environment is the pressure on efficiency of promotion growing as well as the pressure on the marketing communication of companies. Companies try to make emotional appeal to potentional customers. Based on this fact was made neuromarketing experiment to verify the effect of music in the audiovisual spot. Within this survey was addressed 30 respondents who were divided in to 2 groups. One group watched spot without the sound while the other one watched spot with audio backround. Respondents were monitored during the experiment by EEG and GSR to compare the emotional responses to stimuli. The results of the survey confirmed significant differences in the emotional effect of visual and audiovisual spot in marketing.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 06:01