C 2015

Působení hudby v marketingové komunikaci z pohledu neuromarketingu.

DRÁBEK, Tomáš, Michal TOMČÍK a Pavel ROSENLACHER

Základní údaje

Originální název

Působení hudby v marketingové komunikaci z pohledu neuromarketingu.

Název anglicky

Effects of music in marketing communication from the perspective of neuromarketing.

Autoři

DRÁBEK, Tomáš (203 Česká republika, domácí), Michal TOMČÍK (203 Česká republika, domácí) a Pavel ROSENLACHER (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Zlín, Teorie a praxe v marketingové komunikaci, od s. 138-149, 12 s. 2015

Nakladatel

VeRBuM

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/04274644:_____/15:#0000054

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-87500-68-2

Klíčová slova česky

Audiovizuální spot, efektivita, emoce, hudba, neuromarketing

Klíčová slova anglicky

Audiovisual ad; efficiency; emotion; music; neuromarketing

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2017 12:10, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

V originále

V současném hyperkonkurenčním tržním prostředí roste tlak na efektivitu propagace či obecně na marketingovou komunikaci firem, které se snaží, aby jejich marketingové sdělení emočně oslovilo potencionální zákazníky. Na základě toho bylo uskutečněno vlastní experimentální neuromarketingové šetření ověřující účinek hudby v audiovizuálním spotu. V rámci neuromarketingového šetření bylo osloveno celkem 30 respondentů, kteří byli rozděleni na dvě skupiny, kdy jedné byl promítnut vizuální spot bez zvuku a druhé byl promítnut stejný spot, ale již se zvukovým podkresem. Respondentům byla v průběhu šetření monitorována mozková aktivita (EEG) a kožně galvanický reflex (GSR), což umožnilo porovnat emocionální reakce respondentů na předložené podněty. Výsledky šetření potvrdily významné emoční rozdíly v působení vizuálního a audiovizuálního spotu v marketingu.