C
2015
Působení hudby v marketingové komunikaci z pohledu neuromarketingu.
DRÁBEK, Tomáš, Michal TOMČÍK a Pavel ROSENLACHER
Základní údaje
Originální název
Působení hudby v marketingové komunikaci z pohledu neuromarketingu.
Název anglicky
Effects of music in marketing communication from the perspective of neuromarketing.
Autoři
DRÁBEK, Tomáš (203 Česká republika, domácí),
Michal TOMČÍK (203 Česká republika, domácí) a Pavel ROSENLACHER (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Zlín, Teorie a praxe v marketingové komunikaci, od s. 138-149, 12 s. 2015
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/04274644:_____/15:#0000054
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Audiovizuální spot, efektivita, emoce, hudba, neuromarketing
Klíčová slova anglicky
Audiovisual ad; efficiency; emotion; music; neuromarketing
V originále
V současném hyperkonkurenčním tržním prostředí roste tlak na efektivitu propagace či obecně na marketingovou komunikaci firem, které se snaží, aby jejich marketingové sdělení emočně oslovilo potencionální zákazníky. Na základě toho bylo uskutečněno vlastní experimentální neuromarketingové šetření ověřující účinek hudby v audiovizuálním spotu. V rámci neuromarketingového šetření bylo osloveno celkem 30 respondentů, kteří byli rozděleni na dvě skupiny, kdy jedné byl promítnut vizuální spot bez zvuku a druhé byl promítnut stejný spot, ale již se zvukovým podkresem. Respondentům byla v průběhu šetření monitorována mozková aktivita (EEG) a kožně galvanický reflex (GSR), což umožnilo porovnat emocionální reakce respondentů na předložené podněty. Výsledky šetření potvrdily významné emoční rozdíly v působení vizuálního a audiovizuálního spotu v marketingu.
Anglicky
In the present hyper-competitive market environment is the pressure on efficiency of promotion growing as well as the pressure on the marketing communication of companies. Companies try to make emotional appeal to potentional customers. Based on this fact was made neuromarketing experiment to verify the effect of music in the audiovisual spot. Within this survey was addressed 30 respondents who were divided in to 2 groups. One group watched spot without the sound while the other one watched spot with audio backround. Respondents were monitored during the experiment by EEG and GSR to compare the emotional responses to stimuli. The results of the survey confirmed significant differences in the emotional effect of visual and audiovisual spot in marketing.
Zobrazeno: 23. 12. 2024 11:09