D 2015

Marketing Research of Digital Life of Bank Clients

KUPEC, Václav

Základní údaje

Originální název

Marketing Research of Digital Life of Bank Clients

Název česky

Marketingový výzkum digitálního života bankovních klientů

Autoři

KUPEC, Václav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Trnava, MARKETING IDENTITY: Digital Life – part II. od s. 116-125, 576 s. 2015

Nakladatel

UCM v Trnave

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/04274644:_____/15:#0000068

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-8105-780-9

ISSN

Klíčová slova anglicky

Analytics; Banking; Digitisation; Marketing; Research.

Štítky

AR 2015-2016, RIV_ne, WOS, xD1

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2017 10:24, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

ORIG CZ

V originále

The current development of information technology significantly transforms the marketing behaviour of economic subjects. Business transactions are increasingly moving from the real world into the digital world. This also applies to banking, where there are almost renaissance processes, particularly in focusing on individuality of a client. The aim of the paper is to contribute to the effective use of digital opportunities of the financial sector and the verification of possibilities of the application of marketing research in digital environment. The implementation of purpose is carried out by comparison method of attributes of marketing information provided by a client personally and the information provided by a client digitally. Achieved results then refer to the higher value of information obtained from the digital traces of analyzed clients opposite to information obtained using traditional techniques in the real world. Innovative approaches of marketing research in the surveyed environment (reality vs. digital) allow banking institutions to respond more effectively to economic clashes of supply and demand. And in combination with other marketing strategies, it can be competitive advantage for banks.

Česky

Současný rozvoj informačních technologií významně přeměňuje marketingové chování ekonomických subjektů. Obchodní transakce se stále více přesouvají z reálného světa do světa digitálního. To se týká také bankovnictví, kde dochází téměř k renesančním procesům, zejména v zaměření na klientskou individualitu. Cílem příspěvku je proto přispění k efektivnímu využití digitálních příležitostí finančního sektoru a ověření možností aplikace marketingového výzkumu v digitálním prostředí. K realizaci záměru dochází metodou komparace atributů marketingových informací poskytovaných klientem osobně a informací poskytovaných klientem digitálně. Dosažené výsledky pak odkazují na vyšší hodnotu informací získaných z digitálních stop analyzovaných klientů, oproti informacím získaným tradičními technikami v reálném světě. Inovativní přístupy marketingového výzkumu ve zkoumaném prostředí (realita vs. digitál) tak umožní bankovním institucím efektivněji reagovat na ekonomické střety nabídky a poptávky. A to může být v kombinaci s dalšími marketingovými strategiemi konkurenční výhodou pro banky.
Zobrazeno: 19. 10. 2024 00:37