HES, Aleš, Ivana HESOVÁ and Ladislava KNIHOVÁ. Digitisation of Advertising and Its Economic Effect. In Ľudmila Čábyová, Dana Petranová. KNIHOVÁ, Ladislava and Ivana HESOVÁ. Marketing Identity - Digital Life - Part I. Trnava: Publishing house of Michal Vaško. p. 68-80. ISBN 978-80-8105-779-3. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitisation of Advertising and Its Economic Effect.
Authors HES, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Ivana HESOVÁ (203 Czech Republic) and Ladislava KNIHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Trnava, Marketing Identity - Digital Life - Part I. p. 68-80, 13 pp. 2016.
Publisher Publishing house of Michal Vaško
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/04274644:_____/16:#0000074
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-8105-779-3
UT WoS 000380527500006
Keywords (in Czech) Internetová reklama; digitalizace; marketing; podnik; trh; zákazník.
Keywords in English Internet advertising; digitisation; marketing; enterprise; market; customer.
Tags AR 2015-2016, WOS, xD1
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 7/6/2017 08:53.
Abstract
The ever growing demand for the use of new information technologies is forcing many companies to take revolutionary steps in order to maintain fair approach to their customers. Any company striving to be successful in these days has to monitor and analyse the development of information technologies and behaviour of the segment of customers to whom the company wants to sell its products and services. Internet marketing has been undergoing a huge technological development. Technical knowledge has become essential in order to set up and keep the digital advertisement on the internet. Therefore, this document focuses on the assessment of the economic efficiency of internet advertising of a company. The real-life example will be used to verify or falsify the hypothesis whether internet digital advertising has better future in comparison with the other standard forms of advertising.
Abstract (in Czech)
Stále rostoucí požadavky na využití nově přicházejících informačních technologií nutí mnoho podniků k revolučním krokům za účelem udržení si korektního přístupu vůči svým zákazníkům. Podnik, který v dnešní době plánuje dosažení firemního úspěchu, je nucen sledovat a analyzovat vývoj informačních technologií a chování vybraného okruhu zákazníků, na které cílí prodej svých produktů či služeb. Internetový marketing za poslední dobu prochází významným technologickým vývojem. Technické vědomosti jsou nyní nezbytnou součástí správného nastavení a vedení reklamy na internetu v digitální formě. Příspěvek se proto zabývá vyhodnocením internetové reklamy z hlediska její ekonomické efektivity pro podnik. Na konkrétním příkladu bude potvrzena či vyvrácena hypotéza, zda internetová digitální reklama má pro podniky lepší budoucnost oproti ostatním standardním formám reklamy.
PrintDisplayed: 29/3/2024 02:52