J 2016

Smlouva zasílatelská a další smlouvy v přepravě

MAREK, Karel a Martin JANKŮ

Základní údaje

Originální název

Smlouva zasílatelská a další smlouvy v přepravě

Název česky

Smlouva zasílatelská a další smlouvy v přepravě

Název anglicky

Forwarding contract and other contracts in transportion

Autoři

MAREK, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin JANKŮ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Obchodní právo, Praha, Wolters Kluwer, 2016, 1210-8278

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/04274644:_____/16:#0000077

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

právo , občanské právo , občanský zákoník, zasílatelská smlouva , smlouvy v přepravě

Klíčová slova anglicky

law ; civil law; Civil Code; forwarding contract; contracts in transportion

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2018 10:54, doc. JUDr. Martin Janků, CSc.

Anotace

V originále

S rozvojem obchodu v moderním hospodářství vzrostl význam dopravy. Znásobení dopravních prostředků a množství dopravovaného zboží vedlo k tomu, že smlouvy upravující oblast dopravy se staly zejména od počátku 21. století nejobvyklejší a nejrozšířenější. Zejména se používá smlouva o přepravě věci, smlouva zasílatelská a často též smlouva o provozu dopravního prostředku. V praxi dochází i k situacím, kdy se pro přepravu v jednom "obchodním případu" uzavírá z nadepsaných druhů více smluv než jedna (např. smlouva zasílatelská a smlouva o přepravě věci, nebo více smluv o přepravě věci apod.), i když v poslední době jsou smluvními stranami stále častěji vyžadována komplexní logistická řešení buď podle smlouvy zasílatelské, nebo podle smlouvy nepojmenované

Anglicky

With the development of trade in the modern economy the importance of transport has increased. Multiplication of the means of transport and the quantity of the goods transported led have the consequence that the treaty ruling transportatoin have become since the beginning of the 21st century. century one the most common and widespread. In particular the merchantisers use the contract of carriage, the contract on forwarding and often also the contract on operation of means of transport. In practice, the situations in which one trade transaction needs more than one contract type (e.g., contract on forwarding and contract of carriage), although recently the contracting parties demanr more and more a complex logistics solutions either under the Treaty on forwarding or unnamed contract