D
2015
Professional education for accounting practice: the case of the Czech Republic
KUBÍČKOVÁ, Dana and Irena JINDŘICHOVSKÁ
Basic information
Original name
Professional education for accounting practice: the case of the Czech Republic
Name in Czech
Odborné vzdělávání pro účetní praxi: případ České republiky
Authors
KUBÍČKOVÁ, Dana and Irena JINDŘICHOVSKÁ
Edition
Praha, Proceedings of “The 9th International Days of Statistics and Economics“ (MSED), p. 882-891, 10 pp. 2015
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Účetnictví; Odborné vzdělávání; Střední škola; Univerzity
Keywords in English
Accounting profession;Professional education;Secondary school;Universities
Tags
International impact
V originále
In the Czech Republic there are no formal requirements for completion of certifies training as it is in the case of audit or tax professions and there is no specific requirement for the accounting profession in order to hold a senior accounting position.These requirements are, however, standard in other countries. In this study, we focus on the overview and analysis of various forms and institutional arrangements offering accounting eduvation and training for the performance of accounting practice. Weanalyze secondary and tertiary levels of eduvation focusing on institutions that prepare students for performance of accounting and also on a system of professional education organized by the Association of Accountants and other eduvational institutionsoffering more or less extensive axxounting courses. We find that, contrary to our initial expectations, general subjects are not neglected at Czech universities.
In Czech
V České republice neexistují žádné formální požadavky na absolvování certifikovaného školení, jako je to v případě auditorských nebo daňových povolání, a neexistuje žádný specifický požadavek na účetní povolání, aby bylo zajištěno vyšší účetní postavení. Standard v jiných zemích. V této studii se zaměřujeme na přehled a analýzu různých forem a institucionálních uspořádání nabízejících účetní výuku a školení pro provádění účetní praxe. Weanalyze středoškolské a terciární úrovně výuky se zaměřením na instituce, které připravují studenty na výkon účetnictví, a také na systém odborné výchovy, který organizuje Sdružení účetních a další edukační instituce nabízející více či méně rozsáhlé kurzy výuky. Zjistili jsme, že na rozdíl od našich počátečních očekávání nejsou na českých univerzitách zanedbávány obecné předměty.
Displayed: 28/12/2024 04:53