KUNZ, Vilém and Martin SINGER. Využití on-line prostředí pro komunikaci o společensky odpovědném chování (The Use of Online Environment for Communication about Socially Responsible Behaviour by Companies in the Czech Republic). In Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D., doc. Ing. Ivana Butoracová Šindleryová, PhD. Bačuvčík, R. a kol. Teorie a praxe v marketingové komunikaci. 1st ed. Zlín: Nakladatelství VeRBuM. p. 147-155. ISBN 978-80-87500-68-2. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití on-line prostředí pro komunikaci o společensky odpovědném chování
Name in Czech VYUŽITÍ ON-LINE PROSTŘEDÍ PRO KOMUNIKACI O SPOLEČENSKY ODPOVĚDNÉM CHOVÁNÍ U PODNIKŮ V ČESKÉ REPUBLICE
Name (in English) The Use of Online Environment for Communication about Socially Responsible Behaviour by Companies in the Czech Republic
Authors KUNZ, Vilém (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SINGER (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Zlín, Bačuvčík, R. a kol. Teorie a praxe v marketingové komunikaci, p. 147-155, 9 pp. 2015.
Publisher Nakladatelství VeRBuM
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/04274644:_____/15:#0000093
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-87500-68-2
Keywords (in Czech) Společenská odpovědnost firem, marketingová komunikace, CSR reportování, oblastiCSR, internet, výzkum.
Keywords in English Corporate social responsibility; marketing communications; CSR reporting; CSR; Internet; research
Tags AR 2015-2016, RIV_ne, xC2
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 24/3/2017 11:16.
Abstract
V posledních letech žijeme ve světě rostoucího zájmu o problematiku společenské odpovědnosti firem (CSR), která je v praxi podporována také ze strany nadnárodních a mezinárodních organizací, Evropské unie, některých vlád i firem samotných. Společensky odpovědné firmy při svém fungování usilují nejen o naplnění tradičních ekonomických cílů, ale zároveň i o naplnění sociálních a environmentálních aspektů své činnosti. Již při vytváření firemní strategie CSR je potřebné zabývat se budoucí komunikací CSR aktivit firmy, neboť to může významně přispět k zefektivnění CSR firemní politiky. Efektivní komunikace CSR aktivit by měla být směřována nejen na zákazníky, obchodní partnery, či investory, ale pozornost by měla být také zaměřena např. na zaměstnance firmy, místní komunitu, spotřebitelské organizace respektive širokou veřejnost. Cílem příspěvku je ukázat nakolik jsou principy konceptu společenské odpovědnosti firem prosazovány v České republice samotnými podniky v jejich každodenní firemní praxi. Příspěvek přibližuje výsledky vlastního výzkumu, který zjišťoval míru využití firemních webových stránek ke komplexní komunikace o společensky odpovědných aktivitách, včetně hlavních determinujících faktorů, přičemž se zaměřil na 100 nejvýznamnějších firem v České republice podle žebříčku sdružení CZECH TOP 100.
Abstract (in English)
In recent years we have been living in the world of growing interest about the issue of corporate social responsibility (CSR) which, in practice, is supported by multinational as well as national organizations, the European Union, governments of some countries and by companies themselves. In their operations, socially responsible companies try to fulfil not only traditional economic goals, but also social and environmental aspects of its functioning. Whencreating the company's CSR strategy, it is vital to deal with future tools and content of communications about CSR activities of the company as they can significantly contribute to streamlining of the company's CSR policy.Effective CSR communication should be focused on customers, business partners, and investors alike but attention shall also be given to corporate employees, local community, customer organizations and general public.This paper aims to show how principles of CSR concept are enforced by enterprises in their everyday business practice in the Czech Republic. The paper describes results of its own research which investigated the utilization rate of corporate websites for comprehensive communication about socially responsible activities inclusive of the main determining factors. The research focused on the 100 most significant companies in the Czech Republic according to the association’s CZECH TOP 100 ranking.
PrintDisplayed: 29/3/2024 11:55