J 2015

Researching of socially responsible behaviour in selected companies and organizations through their corporate websites

KUNZ, Vilém, M. FERENCOVÁ, Štěpánka HRONOVÁ a Martin SINGER

Základní údaje

Originální název

Researching of socially responsible behaviour in selected companies and organizations through their corporate websites

Autoři

KUNZ, Vilém (203 Česká republika, domácí), M. FERENCOVÁ (203 Česká republika), Štěpánka HRONOVÁ (203 Česká republika) a Martin SINGER (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Polish Journal of Management Studies, Czestochowa, Czestochowa University of Technology, 2015, 2081-7452

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/04274644:_____/15:#0000094

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova anglicky

corporate social responsibility; marketing communication/s; CSR reporting; areas of CSR; internet; corporate website/s; sustainability

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2017 09:57, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

V originále

The Czech Republic has encountered the move towards CSR as well and the topic is currently getting centre stage. Partially, it is due to the country’s accessionto the European Union where CSR represents one of the fundamental issues receiving a long-term support. Thougha number ofstudieson CSR and its application in business practice have been implemented in CR, none of them have complexly captured the Internet use (corporate websites in particular) for communication about CSR. Trying to bridge the gap, this article brings the most current findings from the research carried out through February to March 2015.