J
2015
Researching of socially responsible behaviour in selected companies and organizations through their corporate websites
KUNZ, Vilém, M. FERENCOVÁ, Štěpánka HRONOVÁ a Martin SINGER
Základní údaje
Originální název
Researching of socially responsible behaviour in selected companies and organizations through their corporate websites
Autoři
KUNZ, Vilém (203 Česká republika, domácí), M. FERENCOVÁ (203 Česká republika), Štěpánka HRONOVÁ (203 Česká republika) a Martin SINGER (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Polish Journal of Management Studies, Czestochowa, Czestochowa University of Technology, 2015, 2081-7452
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50000 5. Social Sciences
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/04274644:_____/15:#0000094
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova anglicky
corporate social responsibility; marketing communication/s; CSR reporting; areas of CSR; internet; corporate website/s; sustainability
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The Czech Republic has encountered the move towards CSR as well and the topic is currently getting centre stage. Partially, it is due to the country’s accessionto the European Union where CSR represents one of the fundamental issues receiving a long-term support. Thougha number ofstudieson CSR and its application in business practice have been implemented in CR, none of them have complexly captured the Internet use (corporate websites in particular) for communication about CSR. Trying to bridge the gap, this article brings the most current findings from the research carried out through February to March 2015.
Zobrazeno: 5. 11. 2024 18:36