KNIHOVÁ, Ladislava. Inovativní strategie učení s moderními technologiemi (Innovative Instructional Strategies Using Modern Technology). In PaedDr. Darina Veverková at al. Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte III. 1. vydání. Zvolen: Ústav cudzích jazykov Technická univerzita Zvolen. p. 123-133, 10 pp. ISBN 978-80-228-2895-6. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inovativní strategie učení s moderními technologiemi
Name in Czech Inovativní strategie učení s moderními technologiemi
Name (in English) Innovative Instructional Strategies Using Modern Technology
Authors KNIHOVÁ, Ladislava.
Edition 1. vydání. Zvolen, Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte III. p. 123-133, 10 pp. 2016.
Publisher Ústav cudzích jazykov Technická univerzita Zvolen
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-228-2895-6
Keywords (in Czech) Digitální technologie ve výuce, mobilní aplikace, mobilní učení, sociální sítě, Pecha Kucha.
Keywords in English Digital technologies in instruction, mobile applications, mobile learning, social networks, Pecha Kucha.
Tags AR 2015-2016, D, xD2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA, učo 9954. Changed: 14/11/2016 22:11.
Abstract
Cílem tohoto příspěvku je představit aktuální stav a vývoj výukového prostředí se zvláštním zřetelem na inovativní strategie učení s využitím moderních technologií. Na pozadí nejnovějších empirických poznatků a teoretických závěrů z oblasti pedagogiky podporované využíváním digitálních technologií je představena celá řada kreativních technologií a praktických podnětů pro jejich využití ve výuce, učení a hodnocení. Příspěvek je doplněn o vybrané výsledky empirické sondy, zabývající se využitím kreativních technologií ve výukovém prostředí, která odhaluje jak zkušenosti, tak i očekávání studujících převážně v programech terciálního a postgraduálního vzdělávání a celoživotního učení. Při zohlednění skutečnosti, že vzdělávací instituce, výukové prostředí a samotní studenti mohou být neuvěřitelně rozmanití, je nanejvýš důležité s dostatečným časovým předstihem přemýšlet o budoucí strategii učení a výuky a identifikovat nejvhodnější technologické nástroje, které podpoří vzdělavatele a zkvalitní proces učení ve věku digitálního sdílení znalostí.
Abstract (in English)
The objective of this paper is to present the current design and developments of learning environments with a special focus on innovative strategies in learning through technologies. On the background of the latest empirical findings and theoretical conclusions of technology-enhanced pedagogies, an array of creative technologies and practical ideas for harnessing technology in teaching, learning and assessment is discussed. The paper is complemented by the selected findings of a related empirical probe dealing with the use of creative technologies in learning environments, unveiling both the experience and expectations of learners in tertiary, postgraduate and life-long learning. Recognizing the fact that educational institutions, learning environments, and the learners themselves may be incredibly diverse across the learning sector, it is of utmost importance to consider future learning and teaching strategies, and identify the most suitable technological tools empowering educators and enhancing learning in a digital age of knowledge sharing well in advance.
PrintDisplayed: 28/3/2024 14:25