D
2016
Inovativní strategie učení s moderními technologiemi
KNIHOVÁ, Ladislava
Základní údaje
Originální název
Inovativní strategie učení s moderními technologiemi
Název česky
Inovativní strategie učení s moderními technologiemi
Název anglicky
Innovative Instructional Strategies Using Modern Technology
Vydání
1. vydání. Zvolen, Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte III. od s. 123-133, 10 s. 2016
Nakladatel
Ústav cudzích jazykov Technická univerzita Zvolen
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Digitální technologie ve výuce, mobilní aplikace, mobilní učení, sociální sítě, Pecha Kucha.
Klíčová slova anglicky
Digital technologies in instruction, mobile applications, mobile learning, social networks, Pecha Kucha.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Cílem tohoto příspěvku je představit aktuální stav a vývoj výukového prostředí se zvláštním zřetelem na inovativní strategie učení s využitím moderních technologií. Na pozadí nejnovějších empirických poznatků a teoretických závěrů z oblasti pedagogiky podporované využíváním digitálních technologií je představena celá řada kreativních technologií a praktických podnětů pro jejich využití ve výuce, učení a hodnocení. Příspěvek je doplněn o vybrané výsledky empirické sondy, zabývající se využitím kreativních technologií ve výukovém prostředí, která odhaluje jak zkušenosti, tak i očekávání studujících převážně v programech terciálního a postgraduálního vzdělávání a celoživotního učení. Při zohlednění skutečnosti, že vzdělávací instituce, výukové prostředí a samotní studenti mohou být neuvěřitelně rozmanití, je nanejvýš důležité s dostatečným časovým předstihem přemýšlet o budoucí strategii učení a výuky a identifikovat nejvhodnější technologické nástroje, které podpoří vzdělavatele a zkvalitní proces učení ve věku digitálního sdílení znalostí.
Anglicky
The objective of this paper is to present the current design and developments of learning environments with a special focus on innovative strategies in learning through technologies. On the background of the latest empirical findings and theoretical conclusions of technology-enhanced pedagogies, an array of creative technologies and practical ideas for harnessing technology in teaching, learning and assessment is discussed. The paper is complemented by the selected findings of a related empirical probe dealing with the use of creative technologies in learning environments, unveiling both the experience and expectations of learners in tertiary, postgraduate and life-long learning. Recognizing the fact that educational institutions, learning environments, and the learners themselves may be incredibly diverse across the learning sector, it is of utmost importance to consider future learning and teaching strategies, and identify the most suitable technological tools empowering educators and enhancing learning in a digital age of knowledge sharing well in advance.
Zobrazeno: 7. 10. 2025 00:10