D 2016

Inovativní strategie učení s moderními technologiemi

KNIHOVÁ, Ladislava

Základní údaje

Originální název

Inovativní strategie učení s moderními technologiemi

Název česky

Inovativní strategie učení s moderními technologiemi

Název anglicky

Innovative Instructional Strategies Using Modern Technology

Autoři

KNIHOVÁ, Ladislava

Vydání

1. vydání. Zvolen, Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte III. od s. 123-133, 10 s. 2016

Nakladatel

Ústav cudzích jazykov Technická univerzita Zvolen

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-228-2895-6

Klíčová slova česky

Digitální technologie ve výuce, mobilní aplikace, mobilní učení, sociální sítě, Pecha Kucha.

Klíčová slova anglicky

Digital technologies in instruction, mobile applications, mobile learning, social networks, Pecha Kucha.

Štítky

AR 2015-2016, D, xD2

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 11. 2016 22:11, PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA

Anotace

ORIG EN

V originále

Cílem tohoto příspěvku je představit aktuální stav a vývoj výukového prostředí se zvláštním zřetelem na inovativní strategie učení s využitím moderních technologií. Na pozadí nejnovějších empirických poznatků a teoretických závěrů z oblasti pedagogiky podporované využíváním digitálních technologií je představena celá řada kreativních technologií a praktických podnětů pro jejich využití ve výuce, učení a hodnocení. Příspěvek je doplněn o vybrané výsledky empirické sondy, zabývající se využitím kreativních technologií ve výukovém prostředí, která odhaluje jak zkušenosti, tak i očekávání studujících převážně v programech terciálního a postgraduálního vzdělávání a celoživotního učení. Při zohlednění skutečnosti, že vzdělávací instituce, výukové prostředí a samotní studenti mohou být neuvěřitelně rozmanití, je nanejvýš důležité s dostatečným časovým předstihem přemýšlet o budoucí strategii učení a výuky a identifikovat nejvhodnější technologické nástroje, které podpoří vzdělavatele a zkvalitní proces učení ve věku digitálního sdílení znalostí.

Anglicky

The objective of this paper is to present the current design and developments of learning environments with a special focus on innovative strategies in learning through technologies. On the background of the latest empirical findings and theoretical conclusions of technology-enhanced pedagogies, an array of creative technologies and practical ideas for harnessing technology in teaching, learning and assessment is discussed. The paper is complemented by the selected findings of a related empirical probe dealing with the use of creative technologies in learning environments, unveiling both the experience and expectations of learners in tertiary, postgraduate and life-long learning. Recognizing the fact that educational institutions, learning environments, and the learners themselves may be incredibly diverse across the learning sector, it is of utmost importance to consider future learning and teaching strategies, and identify the most suitable technological tools empowering educators and enhancing learning in a digital age of knowledge sharing well in advance.
Zobrazeno: 7. 10. 2025 00:10