D 2016

FINANCIAL INVESTIGATION TRAINING AS AN ANTI-CORRUPTION ACTIVITY

BUDÍK, Josef, Otakar SCHLOSSBERGER a Vladimír EZR

Základní údaje

Originální název

FINANCIAL INVESTIGATION TRAINING AS AN ANTI-CORRUPTION ACTIVITY

Název česky

ŠKOLENÍ FINANČNÍHO ŠETŘENÍ JAKO AKTIVITA PROTI KORUPCI

Autoři

BUDÍK, Josef (203 Česká republika, domácí), Otakar SCHLOSSBERGER (203 Česká republika, garant, domácí) a Vladimír EZR (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Valencia, Spain, 10th International Technology, Education and Development Conference, od s. 7570-7573, 4 s. 2016

Nakladatel

IATED Academy

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/04274644:_____/16:#0000204

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-84-608-5617-7

ISSN

UT WoS

000402738407081

Klíčová slova česky

E-learning; Finanční vyšetřování; Vzdělávací program; Přímé zahraniční investice; analýza; Vizualizace; riziko

Klíčová slova anglicky

e-learning; financial investigation; training programme; direct foreign investment; analysis; visualisation; risk

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2018 09:46, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

This paper characterizes financial investigation training as one of the specific analytical tools used in the training programme preparation aimed to complete the mosaic of anti-corruption activities in the Czech Republic. Necessity to develop anti-corruption activities in practice (including learning, training and education) is formulated as a hypothesis, the validity of which is supported by arguments brought forward by the author. His approach is based on the theory pursued by most of the scientists and researchers regarding corruption as the greatest obstacle to economic and social development. This is so especially because corruption distorts the role of law and weakens the institutional foundation on which economic growth depends. In the theoretical and methodological part, the author gives some very general approaches to solving similar problems by education. He uses additional information published by several other authors and discusses the appropriateness of the methods applied by them. On the basis of established facts, he selects a method and uses the information obtained from the research carried out on the author's workplace at the university. In the text the author assumes that the information obtained from conducted research will serve as another argument to support further improvement and development of new methods to develop newly designed e-learning courses. By using methods of description the author characterizes various steps required when designing a new course. The greatest attention is paid to the general justification of the practical needs of a new course. Also, the additional steps that are necessary to design a reasonably good course are stated in the text. The analysis-related discussion deals with an issue whether the education can help to reduce corruption and particular to reduce the intensity of its perception. Final paragraphs of the application section include a proposal for a new modular e-learning training programme in the structure, which was actually used in practice.

Česky

Tento dokument charakterizuje školení finančního šetření jako jeden ze specifických analytických nástrojů používaných při přípravě vzdělávacích programů zaměřených na dokončení mozaiky protikorupčních aktivit v České republice. Nutnost rozvoje protikorupčních aktivit v praxi (včetně učení, výcviku a vzdělávání) je formulována jako hypotéza, jejíž platnost je podpořena argumenty předloženými autorem. Jeho přístup je založen na teorii, kterou sleduje většina vědců a výzkumníků o korupci jako největší překážku hospodářského a sociálního rozvoje. Je to zejména proto, že korupce narušuje úlohu práva a oslabuje institucionální základ, na němž závisí hospodářský růst. V teoretické a metodologické části autor uvádí některé velmi obecné přístupy k řešení podobných problémů ve vzdělávání. Využívá doplňující informace publikované několika dalšími autory a diskutuje o vhodnosti metod, které používají. Na základě zjištěných skutečností zvolí metodu a využívá informace získané z výzkumu na pracovišti autora na univerzitě. V textu se autorka domnívá, že informace získané z provedeného výzkumu budou sloužit jako další argument, který podpoří další zdokonalování a vývoj nových metod rozvoje nových e-learningových kurzů. Použitím metod popisu autor charakterizuje různé kroky potřebné při navrhování nového kurzu. Největší pozornost je věnována obecnému zdůvodnění praktických potřeb nového kurzu. Dále jsou v textu uvedeny další kroky, které jsou nezbytné pro vytvoření přiměřeně dobrého kurzu. Diskuse související s analýzami se zabývá otázkou, zda vzdělávání může pomoci snížit korupci a zejména snížit intenzitu jejího vnímání. Závěrečné odstavce aplikační části obsahují návrh nového modulárního výcvikového programu pro e-learning ve struktuře, který byl v praxi skutečně použit.