Detailed Information on Publication Record
2016
Funkce, struktura, metody a metodologie vědeckého poznání
HOLCR, K., V. PORADA, Eduard BRUNA and J. PIWOWARSKIBasic information
Original name
Funkce, struktura, metody a metodologie vědeckého poznání
Name in Czech
Funkce, struktura, metody a metodologie vědeckého poznání
Name (in English)
FUNCTION, S TRUCTURE, METHODS AND METH ODOLOGY OF SCIENTIFIC KNO WLEDGE
Authors
HOLCR, K. (203 Czech Republic), V. PORADA (203 Czech Republic), Eduard BRUNA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and J. PIWOWARSKI (616 Poland)
Edition
Kultura Bezppieczeństwa (nauka- praktika- fefleksije), Krakow, Wyźsza szkola bezpieczeństwa publicznego i indywidualnego „Apeiron“ w Krakowie, 2016, 2299-4033
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50500 5.5 Law
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/04274644:_____/16:#0000121
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
funkce, struktura, metody, klasifikace, metodologie, vědecké poznání přístup ke zkoumání
Keywords in English
function; structure; methods; classifications; methodology; scientific knowledge approach to exploration
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 28/3/2017 09:03, Ing. Dominika Moravcová
V originále
V odborném sdělení se uvádí, že metodologie ve vědě je jedním z nejfrekventovanějších pojmů (je obligatorním komponentem každé vědy, každého ucelenějšího poznání a jednání), v názorech na její obsah však neexistuje shoda. Z mnoha otázek rozdělujících představitele rozdílných názorů autoři zvolili zejména ty, které podle jejich názorů nejlépe vysvětlují funkce a strukturu metodologie vědeckého poznání, tedy: čemu metodologie slouží a jaké funkce metodologie ve vědeckém poznání plní a jaký vědní útvar je metodologií vědeckého poznání.
In English
In professional communication states that the methodology of science is one of the most frequent terms (it is an obligatory component of every science, every fuller understanding and action), in opinions on the content but there is no consensus. Of the many questions representatives of different opinions the authors selected especially those who according to their opinion best explain the functions and structure of the methodology of scientific knowledge, namely: what methodology isused and what features methodology in scientific knowledge and fulfill what the science department‘s methodology of scientific knowledge.