D 2016

Marketing based on optimalization of consumer decsion

WAWROSZ, Petr a Jiří MIHOLA

Základní údaje

Originální název

Marketing based on optimalization of consumer decsion

Autoři

WAWROSZ, Petr (203 Česká republika, domácí) a Jiří MIHOLA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Olomouc, Knowledge for Market Use 2016: Our interconnected and Divided World, od s. 588-592, 6 s. 2016

Nakladatel

Societas Scientiarum Olomucensis II

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/04274644:_____/16:#0000146

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-87533-14-7

Klíčová slova anglicky

marketing; consumption optimization; productive aspects of consumption; rational behaviour

Štítky

AR 2015-2016, Dx, WOS, xD1

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2017 11:39, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

V originále

The paper deals with one type knowledge those are necessary for market use – knowledge about costumer wants and needs. A lot of producers are interested in what exactly costumers want or need. Some producers create by their goods and services new or chang ed needs and wants. But, from our point of view, producers pay not sufficient attention how they can optimize costumers’ needs and wants. We believe if a costumer consumes goods and services that are really best for him/her (s)he is able to maximizes his/h er utility. But it is not easy for consumers to find best bundle of goods and services. A consumer faces information uncertainty especially if (s)he wants to maximize utility not only in short run but in long run . Some consumers prefer short run maximizat ion to the long run even if they have information about negative consequences of some consumption (e. g. smoking). We emphasize that producers can help customers in finding the optimal bundle and we analyse how they can it achieve.
Zobrazeno: 1. 11. 2024 21:03