Detailed Information on Publication Record
2017
Nároky na odborné vědomosti, dovednosti a vlastnosti prodejce
VACÍNOVÁ, TerezaBasic information
Original name
Nároky na odborné vědomosti, dovednosti a vlastnosti prodejce
Name in Czech
Nároky na odborné vědomosti, dovednosti a vlastnosti prodejce
Name (in English)
Demands for professional knowledge, skills and attributes seller
Authors
VACÍNOVÁ, Tereza
Edition
1. vydání. Praha, Rozvíjení osobnostního potenciálu, p. 123-128, 6 pp. 2017
Publisher
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
University of Finance and Administration
ISBN
978-80-7452-127-0
Keywords (in Czech)
prodejce, kompetence, vědomosti, dovednosti, vlastnosti, zákazník
Keywords in English
seller; competence; knowledge; skills; characteristics; customer
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 13/12/2017 10:41, Bc. Jan Peterec
V originále
V textu článku se autorka snažila rozebrat v komplexním pohledu požadovaný způsob práce prodejce při jednání se zákazníky s ohledem na uplatňování znalostí a dovedností z oblasti psychologie prodeje, který dnes často nalezneme pod označením psychologie zákaznického chování či souhrnně jako psychologie reklamy (Vysekalová 2011). Autorka upozorňuje, že v současné mediální době, která přináší proměnu pojetí celého marketingu je kvalitní vyškolený prodejce stále nezatupitelnou složkou marketingové komunikace. Z toho důvodu je třeba věnovat vzdělávání a rozvoji prodejců náležitou a nepřetržitou pozornost.
In English
In the text of the article, the author tried to analyze in a complex view the required way of dealing with the customer in dealing with customers, with regard to the application of knowledge and skills in the field of sales psychology, which we often find under the sign of psychology of customer behavior or as a psychology of advertising. The author points out that in the current media age, which brings the transformation of the concept of the whole marketing, the quality trained salesman is still an irreplaceable component of marketing communication. For this reason, the education and development of dealers must be given due and continuous attention.