D 2017

Nároky na odborné vědomosti, dovednosti a vlastnosti prodejce

VACÍNOVÁ, Tereza

Basic information

Original name

Nároky na odborné vědomosti, dovednosti a vlastnosti prodejce

Name in Czech

Nároky na odborné vědomosti, dovednosti a vlastnosti prodejce

Name (in English)

Demands for professional knowledge, skills and attributes seller

Authors

VACÍNOVÁ, Tereza

Edition

1. vydání. Praha, Rozvíjení osobnostního potenciálu, p. 123-128, 6 pp. 2017

Publisher

Univerzita Jana Amose Komenského Praha

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-7452-127-0

Keywords (in Czech)

prodejce, kompetence, vědomosti, dovednosti, vlastnosti, zákazník

Keywords in English

seller; competence; knowledge; skills; characteristics; customer

Tags

Reviewed
Změněno: 13/12/2017 10:41, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

V textu článku se autorka snažila rozebrat v komplexním pohledu požadovaný způsob práce prodejce při jednání se zákazníky s ohledem na uplatňování znalostí a dovedností z oblasti psychologie prodeje, který dnes často nalezneme pod označením psychologie zákaznického chování či souhrnně jako psychologie reklamy (Vysekalová 2011). Autorka upozorňuje, že v současné mediální době, která přináší proměnu pojetí celého marketingu je kvalitní vyškolený prodejce stále nezatupitelnou složkou marketingové komunikace. Z toho důvodu je třeba věnovat vzdělávání a rozvoji prodejců náležitou a nepřetržitou pozornost.

In English

In the text of the article, the author tried to analyze in a complex view the required way of dealing with the customer in dealing with customers, with regard to the application of knowledge and skills in the field of sales psychology, which we often find under the sign of psychology of customer behavior or as a psychology of advertising. The author points out that in the current media age, which brings the transformation of the concept of the whole marketing, the quality trained salesman is still an irreplaceable component of marketing communication. For this reason, the education and development of dealers must be given due and continuous attention.