Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{5637, author = {Kubátová, Martina}, address = {Praha}, booktitle = {Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince)}, edition = {Univerzita Karlova}, editor = {Mgr. Martina Švrčinová, PhDr. Zuzana Vlasáková}, keywords = {entrance test; electronic test; the candidate; quiz question; anter; closed and open task; distractor; evaluation; code key; difficulty coefficient; score; validity; reliability}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-87238-12-7}, pages = {139 - 145}, publisher = {Ústav jazykové a odborné přípravy Univerzity Karlovy}, title = {Specifika elektronického testování se zaměřením na češtinu jako cizí jazyk}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 5637 AU - Kubátová, Martina PY - 2016 TI - Specifika elektronického testování se zaměřením na češtinu jako cizí jazyk PB - Ústav jazykové a odborné přípravy Univerzity Karlovy CY - Praha SN - 9788087238127 KW - entrance test KW - electronic test KW - the candidate KW - quiz question KW - anter KW - closed and open task KW - distractor KW - evaluation KW - code key KW - difficulty coefficient KW - score KW - validity KW - reliability N2 - Pro účely přijímacího řízení byl na Vysoké škole finanční a správní nedávno zaveden elektronický vstupní test z češtiny v rámci přijímací zkoušky pro zahraniční uchazeče. Test, který slouží zároveň jako rozřazovací, nahradil původní papírovou verzi. Přijatí student jsou pro potřeby další výuky češtiny rozděleni do skupin podle úrovně znalosti jazyka. Příprava takového testu je náročná, protože zkouška musí být spolehlivá a mít obsahovou platnost. Je nutné pečlivě zvolit testové úlohy a vybrat takové, které jsou nejvhodnější pro testování češtiny jako cizího jazyka. Empirické údaje ukazují, že otevřené otázky mohou být použity pouze v určitých případech, že je důležité nastavit přesné instrukce a vyloučit možnost náhodných odpovědí. Na druhou stranu, uzavřené typy otázek, tj. otázky s nabídkou možností odpovědí - jsou příliš snadné I pro mírně pokročilé studenty, kteří absolvovali přípravný kurz. V tomto případě je nezbytné najít atraktivní distraktory, které budou řešení daných úloh komplikovat. ER -
KUBÁTOVÁ, Martina. Specifika elektronického testování se zaměřením na češtinu jako cizí jazyk. In Mgr. Martina Švrčinová, PhDr. Zuzana Vlasáková. \textit{Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince)}. Univerzita Karlova. Praha: Ústav jazykové a odborné přípravy Univerzity Karlovy. s.~139 - 145. ISBN~978-80-87238-12-7. 2016.
|