KUBÁTOVÁ, Martina. Specifika elektronického testování se zaměřením na češtinu jako cizí jazyk. In Mgr. Martina Švrčinová, PhDr. Zuzana Vlasáková. Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince). Univerzita Karlova. Praha: Ústav jazykové a odborné přípravy Univerzity Karlovy. s. 139 - 145. ISBN 978-80-87238-12-7. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specifika elektronického testování se zaměřením na češtinu jako cizí jazyk
Název česky Specifika elektronického testování se zaměřením na češtinu jako cizí jazyk
Název anglicky The specifics of electronic testing with a focus on Czech as a foreign language
Autoři KUBÁTOVÁ, Martina.
Vydání Univerzita Karlova. Praha, Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince), od s. 139 - 145, 7 s. 2016.
Nakladatel Ústav jazykové a odborné přípravy Univerzity Karlovy
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-87238-12-7
Klíčová slova česky vstupní test – elektronický test – uchazeč – testová úloha – odpověď – uzavřená a otevřená úloha – distraktor – vyhodnocení – kódový klíč – koeficient obtížnosti –skóre
Klíčová slova anglicky entrance test; electronic test; the candidate; quiz question; anter; closed and open task; distractor; evaluation; code key; difficulty coefficient; score; validity; reliability
Štítky AR 2016-2017, xD2, zatím_nehodnoceno
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Změněno: 11. 7. 2017 10:45.
Anotace
Pro účely přijímacího řízení byl na Vysoké škole finanční a správní nedávno zaveden elektronický vstupní test z češtiny v rámci přijímací zkoušky pro zahraniční uchazeče. Test, který slouží zároveň jako rozřazovací, nahradil původní papírovou verzi. Přijatí student jsou pro potřeby další výuky češtiny rozděleni do skupin podle úrovně znalosti jazyka. Příprava takového testu je náročná, protože zkouška musí být spolehlivá a mít obsahovou platnost. Je nutné pečlivě zvolit testové úlohy a vybrat takové, které jsou nejvhodnější pro testování češtiny jako cizího jazyka. Empirické údaje ukazují, že otevřené otázky mohou být použity pouze v určitých případech, že je důležité nastavit přesné instrukce a vyloučit možnost náhodných odpovědí. Na druhou stranu, uzavřené typy otázek, tj. otázky s nabídkou možností odpovědí - jsou příliš snadné I pro mírně pokročilé studenty, kteří absolvovali přípravný kurz. V tomto případě je nezbytné najít atraktivní distraktory, které budou řešení daných úloh komplikovat.
Anotace anglicky
For purposes of the admission procedure at University of Finance and Administration we recently introduced an electronic entrance exam of the Czech language for foreign applicants which replaced the original paper version. The test also serves as a placement test. The admitted students are divided into groups according to their level of Czech. The preparation of such a test is challenging because the test must be reliable and have the content validity. It is necessary to rethink the composition of test tasks and reasonable demands which are the most suitable for Czech as a foreign language. The empirical data show that open tasks can be used only after careful consideration, it is important to choose precise instructions and rule out the possibility of random answers. On the other hand, closed types of questions – e. g. multiple choice exercises – are too easy for pre-intermediate students who have completed a preparatory course. In this case, it is essential to think about a few attractive distractors, which will complicate the task.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 16:44