J 2016

V Bulharsku zatím rodinné firmy podceňují

PETRŮ, Naděžda

Základní údaje

Originální název

V Bulharsku zatím rodinné firmy podceňují

Název česky

V Bulharsku zatím rodinné firmy podceňují

Název anglicky

In Bulgaria, meanwhile underestimate the family firm

Autoři

PETRŮ, Naděžda

Vydání

TradeNews, Praha, Antecom, s.r.o. 2016, 1805-5397

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

rodinné podnikání, Bulharsko, ekonomika, rodinná farma, vinařství

Klíčová slova anglicky

amily business, Bulgaria, the economy, family farm, winery

Štítky

AR 2015-2016, xJ0
Změněno: 18. 11. 2016 08:29, Mgr. Bc. Jan Gillern

Anotace

Anglicky

Family business is not in the current Bulgaria considered important and preferred topic of political representation. There is no legal definition or anchorage that would allow regular statistical evaluation of the contribution of family businesses to the economy. The general public, the term family business introduces mainly the activity of farms, tourism services, crafts, specialized retailing. A small family business self-employment is typical for rural communities. The prevailing agricultural areas provides 30% of employment in traditional primary agricultural and forestry sectors
Zobrazeno: 10. 11. 2024 00:00