2016
V Bulharsku zatím rodinné firmy podceňují
PETRŮ, NaděždaZákladní údaje
Originální název
V Bulharsku zatím rodinné firmy podceňují
Název česky
V Bulharsku zatím rodinné firmy podceňují
Název anglicky
In Bulgaria, meanwhile underestimate the family firm
Autoři
PETRŮ, Naděžda
Vydání
TradeNews, Praha, Antecom, s.r.o. 2016, 1805-5397
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
rodinné podnikání, Bulharsko, ekonomika, rodinná farma, vinařství
Klíčová slova anglicky
amily business, Bulgaria, the economy, family farm, winery
Štítky
Změněno: 18. 11. 2016 08:29, Mgr. Bc. Jan Gillern
Anotace
Anglicky
Family business is not in the current Bulgaria considered important and preferred topic of political representation. There is no legal definition or anchorage that would allow regular statistical evaluation of the contribution of family businesses to the economy. The general public, the term family business introduces mainly the activity of farms, tourism services, crafts, specialized retailing. A small family business self-employment is typical for rural communities. The prevailing agricultural areas provides 30% of employment in traditional primary agricultural and forestry sectors