V originále
Odborná monografie je zaměřena na lidský faktor, který zesiluje či zeslabuje účinnost produktově orientovaného marketingu označeného jako produktový management. Při řešení problematiky byl aplikován interdisciplinární přístup, protože poznání teoretických východisek i analýza současného stavu problematiky a tendencí jejího vývoje si vyžádaly bádání v několika odborných disciplínách. Na základě badatelské činnosti v oboru sekundárních dat byl stanoven předpoklad, že produktový manažer je příkladem znalostního pracovníka 21. století a že je takto podnikovou praxí vnímán, což se projeví v tom, s jakými požadavky je uchazeč o tuto pozici konfrontován v náborovém procesu. V první kapitole je pozornost věnována teoretickému zázemí marketingu, organizačního chování a řízení lidí. Druhá kapitola je věnována produktovému managementu v současném dynamickém prostředí. V třetí kapitole je literární rešerše doplněna o vybraná sekundární data a o výsledky vlastního výzkumného projektu, ve kterém byly přezkoumány metodou obsahové analýzy inzerce požadavky zaměstnavatelů na produktové manažery. Vlastní výzkumný projekt, jehož výstupy jsou podloženy statistickými výpočty, potvrdil, že vyváženost behaviorálních charakteristik a odborných dovedností a znalostí je předpokladem pro získání a úspěšné naplnění role produktového manažera. Oprávněnost tohoto tvrzení je doložena případovou studií z prostředí vybrané podnikatelské společnosti, dlouholetého lídra ve svém oboru.
Anglicky
This monograph is focused on the human factor, which can either increase or decrease the efficiency of product management. Since both research into theoretical bases and analysis of the current state of the topic and the tendencies of its development required work in several fields of study, an interdisciplinary approach was applied while looking into this subject.Based on the research in the field of secondary data, the author set the assumption that a product manager is an example of a knowledge worker in the 21st century and that the business practice identifies them as such. The first chapter describes the theoretical background of marketing, organizational behaviour and people management. The second chapter is focused on product management in the current dynamic environment. The third and final chapter, there is also a literature review complemented by selected secondary data and the results of their own research project in which they were reviewed by content analysis of advertising employers' demands for product managers.The independent project confirmed that a balance of behavioural characteristic and expertise in the field is a prerequisite for obtaining and successfully fulfilling the role of product manager. The fact, that this claim is justified, is proved by a case study based on the environment of a selected business organization, a long-term leader in its field.