J 2017

CSR V CORPORATE PUBLISHINGU PODNIKŮ V ČESKÉ REPUBLICE

KUNZ, Vilém

Basic information

Original name

CSR V CORPORATE PUBLISHINGU PODNIKŮ V ČESKÉ REPUBLICE

Name in Czech

CSR V CORPORATE PUBLISHINGU PODNIKŮ V ČESKÉ REPUBLICE

Name (in English)

CSR CORPORATE PUBLISHING OF ENTERPRISES IN THE CZECH REPUBLIC

Authors

KUNZ, Vilém (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Acta Universitatis Matthiae Belii, Banská Bystrica, Univerzita Mateja Bela, 2017, 1338-4430

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/04274644:_____/17:#0000220

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

udržitelní rozvoj, corporate publishing

Keywords in English

sustainability; corporate publishing

Tags

AR 2016-2017, RIV_2018, xJ6

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 1/3/2018 09:16, Bc. Jan Peterec

Abstract

ORIG EN

V originále

V posledních letech je problematice trvale udržitelného podnikání, jak ve světě, tak i v České republice poměrně značná pozornost. Příspěvek se zaměřuje na jednu z klíčových oblastí tohoto konceptu, kterou je proces komunikování sociálních a environmetálních dopadů způsobenou hospodářskou činností podniků jejím stakeholderům a společnosti jako celku. Přináší výsledky vlastního výzkumného šetření, které se snažilo zjistit, jak využívají významné podniky v České republice nástroje corporate publishingu ke komplexní komunikaci o jejich společensky odpovědném chování.

In English

Worldwide as well as in the Czech Republic, the sustainable entrepreneurship is receiving increasingly closer attention. The paper focuses on one key area of this concept: the communication process of a company with its stakeholders and the society alike, about the social and environmental impacts caused by the firm’s economic activity. The main aim of this paper was - through an own research - to find the current state of reporting on sustainability by businesses in the Czech Republic; yet another goal was to identify major developments in this area in the Czech business environment.
Displayed: 22/12/2024 08:35