Detailed Information on Publication Record
2016
Students’ Mathematics Knowledge – Theory and Exercises
ULRYCHOVÁ, EvaBasic information
Original name
Students’ Mathematics Knowledge – Theory and Exercises
Name in Czech
Matematické znalosti studentů - teorie a příklady
Authors
ULRYCHOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, Praha, Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management, 2016, 2336-2375
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/04274644:_____/16:#0000222
Organization unit
University of Finance and Administration
UT WoS
000439968300004
Keywords (in Czech)
Definice; cvičení; dlouhodobý-lineární model; matematika; test; teorie
Keywords in English
Definition; exercise; log-linear model; mathematics; test; theory
Změněno: 31/5/2019 12:23, Bc. Jan Peterec
V originále
This article analyses the tests results evaluating the knowledge of students of basic mathematics courses at the University of Economics and the University of Finance and Administration in Prague. The relationship between the knowledge of definitions and the ability to solve exercises is tested. This article focuses on the theoretical part by assessing the ability to formulate the definitions and to analyse the relationships between the study of the theory, the ability to formulate definitions and to solve exercises. For this purpose the statistical evaluation utilizing the log-linear models is used. The most common errors in the theoretical part are presented.
In Czech
Tento článek analyzuje výsledky testů, které hodnotí znalosti studentů základních matematických oborů na Vysoké škole ekonomické a Vysoké škole finanční a správní v Praze. Je testován vztah mezi znalostmi definic a schopností řešit cvičení. Tento článek se zaměřuje na teoretickou část posuzováním schopnosti formulovat definice a analyzovat vztahy mezi studiem teorie, schopností formulovat definice a řešit cvičení. Pro tento účel se používá statistické vyhodnocení využívající log-lineární modely. Zobrazují se nejběžnější chyby v teoretické části.