J 2016

Students’ Mathematics Knowledge – Theory and Exercises

ULRYCHOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Students’ Mathematics Knowledge – Theory and Exercises

Name in Czech

Matematické znalosti studentů - teorie a příklady

Authors

ULRYCHOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, Praha, Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management, 2016, 2336-2375

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/04274644:_____/16:#0000222

Organization unit

University of Finance and Administration

UT WoS

000439968300004

Keywords (in Czech)

Definice; cvičení; dlouhodobý-lineární model; matematika; test; teorie

Keywords in English

Definition; exercise; log-linear model; mathematics; test; theory
Změněno: 31/5/2019 12:23, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

This article analyses the tests results evaluating the knowledge of students of basic mathematics courses at the University of Economics and the University of Finance and Administration in Prague. The relationship between the knowledge of definitions and the ability to solve exercises is tested. This article focuses on the theoretical part by assessing the ability to formulate the definitions and to analyse the relationships between the study of the theory, the ability to formulate definitions and to solve exercises. For this purpose the statistical evaluation utilizing the log-linear models is used. The most common errors in the theoretical part are presented.

In Czech

Tento článek analyzuje výsledky testů, které hodnotí znalosti studentů základních matematických oborů na Vysoké škole ekonomické a Vysoké škole finanční a správní v Praze. Je testován vztah mezi znalostmi definic a schopností řešit cvičení. Tento článek se zaměřuje na teoretickou část posuzováním schopnosti formulovat definice a analyzovat vztahy mezi studiem teorie, schopností formulovat definice a řešit cvičení. Pro tento účel se používá statistické vyhodnocení využívající log-lineární modely. Zobrazují se nejběžnější chyby v teoretické části.