J 2016

EEG studies of the effect of noise on the process of conscious learning

ROSENLACHER, Pavel, Jaromír TICHÝ a Michal TOMČÍK

Základní údaje

Originální název

EEG studies of the effect of noise on the process of conscious learning

Název česky

EEG studie vlivu hluku na proces vědomého učení

Autoři

ROSENLACHER, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí), Jaromír TICHÝ (203 Česká republika, domácí) a Michal TOMČÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Acta Oeconomica Universitatis Selye, Komárno, the Faculty of Economics of J. Selye University, 2016, 1338-6581

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/04274644:_____/16:#0000192

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

Eye Tracking, neuromarketing, vedomé učenie, EEG mozgu, hluk

Klíčová slova anglicky

Eye Tracking; neuromarketing; conscious learning; brain EEG; noise

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 6. 2017 12:54, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

V originále

Táto štúdia sa venuje vplyvu okolitého hluku a naopak prostredí bez hluku na proces vedomého učenia. Vnímanie, prijímanie a zapamätanie nových informácií je kľúčové pre väčšinu činností, ktoré človek vykonáva. Proces vedomého učenia je najviac viditeľný predovšetkým v škole. Cieľom tejto štúdie je overiť vplyv školského hluku na študentov a účinnosti ochrany pred týmto hlukom. Jednou z možností praktickej aplikácie neuromarketingu je prispievať k vyššej efektivite učenia, tak aby zapamätanie si učiva bolo čo najefektívnejšie.

Česky

Tato studie se zaměřuje na vliv okolního hluku a naopak na prostředí vědomého učení bez hluku. Vnímání, příjem a zapamatování nových informací je zásadní pro většinu činností, které člověk provádí. Proces uvědomění si učení je nejsilnější ve škole. Cílem této studie je ověřit vliv školního hluku na studenty a účinnost ochrany před tímto hlukem. Jedním z možných praktických aplikací neuromarketingu je přispět k větší efektivitě učení, takže zapamatování je co nejúčinnější.