J 2016

EEG studies of the effect of noise on the process of conscious learning

ROSENLACHER, Pavel, Jaromír TICHÝ and Michal TOMČÍK

Basic information

Original name

EEG studies of the effect of noise on the process of conscious learning

Name in Czech

EEG studie vlivu hluku na proces vědomého učení

Authors

ROSENLACHER, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jaromír TICHÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Michal TOMČÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Acta Oeconomica Universitatis Selye, Komárno, the Faculty of Economics of J. Selye University, 2016, 1338-6581

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/04274644:_____/16:#0000192

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

Eye Tracking, neuromarketing, vedomé učenie, EEG mozgu, hluk

Keywords in English

Eye Tracking; neuromarketing; conscious learning; brain EEG; noise

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/6/2017 12:54, Ing. Dominika Moravcová

Abstract

V originále

Táto štúdia sa venuje vplyvu okolitého hluku a naopak prostredí bez hluku na proces vedomého učenia. Vnímanie, prijímanie a zapamätanie nových informácií je kľúčové pre väčšinu činností, ktoré človek vykonáva. Proces vedomého učenia je najviac viditeľný predovšetkým v škole. Cieľom tejto štúdie je overiť vplyv školského hluku na študentov a účinnosti ochrany pred týmto hlukom. Jednou z možností praktickej aplikácie neuromarketingu je prispievať k vyššej efektivite učenia, tak aby zapamätanie si učiva bolo čo najefektívnejšie.

In Czech

Tato studie se zaměřuje na vliv okolního hluku a naopak na prostředí vědomého učení bez hluku. Vnímání, příjem a zapamatování nových informací je zásadní pro většinu činností, které člověk provádí. Proces uvědomění si učení je nejsilnější ve škole. Cílem této studie je ověřit vliv školního hluku na studenty a účinnost ochrany před tímto hlukem. Jedním z možných praktických aplikací neuromarketingu je přispět k větší efektivitě učení, takže zapamatování je co nejúčinnější.