Detailed Information on Publication Record
2016
EEG studies of the effect of noise on the process of conscious learning
ROSENLACHER, Pavel, Jaromír TICHÝ and Michal TOMČÍKBasic information
Original name
EEG studies of the effect of noise on the process of conscious learning
Name in Czech
EEG studie vlivu hluku na proces vědomého učení
Authors
ROSENLACHER, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jaromír TICHÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Michal TOMČÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Acta Oeconomica Universitatis Selye, Komárno, the Faculty of Economics of J. Selye University, 2016, 1338-6581
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/04274644:_____/16:#0000192
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Eye Tracking, neuromarketing, vedomé učenie, EEG mozgu, hluk
Keywords in English
Eye Tracking; neuromarketing; conscious learning; brain EEG; noise
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/6/2017 12:54, Ing. Dominika Moravcová
V originále
Táto štúdia sa venuje vplyvu okolitého hluku a naopak prostredí bez hluku na proces vedomého učenia. Vnímanie, prijímanie a zapamätanie nových informácií je kľúčové pre väčšinu činností, ktoré človek vykonáva. Proces vedomého učenia je najviac viditeľný predovšetkým v škole. Cieľom tejto štúdie je overiť vplyv školského hluku na študentov a účinnosti ochrany pred týmto hlukom. Jednou z možností praktickej aplikácie neuromarketingu je prispievať k vyššej efektivite učenia, tak aby zapamätanie si učiva bolo čo najefektívnejšie.
In Czech
Tato studie se zaměřuje na vliv okolního hluku a naopak na prostředí vědomého učení bez hluku. Vnímání, příjem a zapamatování nových informací je zásadní pro většinu činností, které člověk provádí. Proces uvědomění si učení je nejsilnější ve škole. Cílem této studie je ověřit vliv školního hluku na studenty a účinnost ochrany před tímto hlukem. Jedním z možných praktických aplikací neuromarketingu je přispět k větší efektivitě učení, takže zapamatování je co nejúčinnější.