D 2017

Tradice a trendy v české výrobě textilu – perspektivní oblasti pro podnikání

NOVÁK, Josef a Naděžda PETRŮ

Základní údaje

Originální název

Tradice a trendy v české výrobě textilu – perspektivní oblasti pro podnikání

Název česky

Tradice a trendy v české výrobě textilu – perspektivní oblasti pro podnikání

Název anglicky

Tradition and trends in Czech textile production – promising area for business

Autoři

NOVÁK, Josef a Naděžda PETRŮ

Vydání

1. vyd. Znojmo, Sborník příspěvků z 11. ročníku mezinárodní vědecké konference Nové trendy New Trends 2016, od s. 371 - 380, 10 s. 2017

Nakladatel

SOUKROMÁ VYSOKÁ ŠKOLA EKONOMICKÁ ZNOJMO s.r.o

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-87314-85-2

ISSN

Klíčová slova česky

Textilní výrobce, nové trendy, výrobní sortiment, produktové strategie, podnik

Klíčová slova anglicky

Textile manufacturer; new trends; production assortment; product strategy; undertaking

Štítky

AR 2016-2017, xD2

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 8. 2017 10:08, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

ORIG EN

V originále

Extrémně rychlý vývoj technologií a hlavních změn globálních i lokálních trhů měl i nadále bude mít dopad na existenci mnoha průmyslových odvětvích. Vědeckým cílem tohoto příspěvku je poukázat na změny, kterými prošly české - především rodinné - textilní firmy. Analyzovat kroky, které jsou nutné za účelem diverzifikace rizika podnikání. Prokázat, že textilní společnosti, pokud splní požadavky trhu, tj rozšiřování a inovaci své produktové řady, která nabízí originální a kvalitní výrobky, splňují předpoklady pro dlouhodobý úspěch a příležitost prosadit se na vysoce konkurenčních mezinárodních trzích a mohou také prokázat, že textilní průmysl v České republice může být slibnou obchodní oblastí. Tento článek byl vypracován na základě obecných teoretických vědeckých metod, včetně metod analýzy primárních dat, příkladů dobré praxe, srovnání, obdobně odvozování, generalizace, expertních odhadů. Tato studie přispěla k pochopení, že pokud čeští majitelé a rodinní příslušníci v textilních firmách využívají nástroje trendů v oblasti řízení a komunikace, nových výrobních technologií, pokud je vhodnou formou prezentují, apelují na kvalitu svých výrobků, podporují upřímnou, trvalou a systematickou práci, mají velkou šanci soutěžit s výrobky pocházejícími z Asie. Tyto závěry vyvodili autoři především na základě osobní zkušenosti a autorské činnosti o české textilní firmě Tylex Letovice, a.s.

Anglicky

Extremely rapid development of technologies and major changes in global and local markets had and continue to have an impact on the existence of many industrial branches. The scientific aim of this paper is to highlight the changes undergone by the Czech - primarily family owned - textile companies. Analyse the steps that are necessary in order to diversify business risks. Prove that the textile companies, if they follow the requirements of the market, i.e. expanding and innovating their product range, offering original and quality products fulfil the prerequisites for long-term success and the opportunity to establish themselves in highly competitive international markets and they can also prove that the textile industry in the Czech Republic may be still a promising business areas. This article has been elaborated on the basis of general theoretical scientific methods, including the method of analysis of primary data, examples of good practice, by comparison, analogy, inference and generalization and by expert estimates. This study has contributed to the understanding that if the Czech family owners of textile companies exploit trend management tools and communications, new production technologies, such appropriate form presented, appealed to the quality of its products, preferring honest, persistent and systematic work, have a great chance to compete with products coming from Asia. The conclusions have resulted primarily from personal experiences of the authors´ activities in Czech textile company Tylex Letovice, Inc
Zobrazeno: 16. 11. 2024 02:43