D 2017

Tradice a trendy v české výrobě textilu – perspektivní oblasti pro podnikání

NOVÁK, Josef a Naděžda PETRŮ

Základní údaje

Originální název

Tradice a trendy v české výrobě textilu – perspektivní oblasti pro podnikání

Název česky

Tradice a trendy v české výrobě textilu – perspektivní oblasti pro podnikání

Název anglicky

Tradition and trends in Czech textile production – promising area for business

Autoři

NOVÁK, Josef a Naděžda PETRŮ

Vydání

1. vyd. Znojmo, Sborník příspěvků z 11. ročníku mezinárodní vědecké konference Nové trendy New Trends 2016, od s. 371 - 380, 10 s. 2017

Nakladatel

SOUKROMÁ VYSOKÁ ŠKOLA EKONOMICKÁ ZNOJMO s.r.o

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-87314-85-2

ISSN

Klíčová slova česky

Textilní výrobce, nové trendy, výrobní sortiment, produktové strategie, podnik

Klíčová slova anglicky

Textile manufacturer; new trends; production assortment; product strategy; undertaking

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 8. 2017 10:08, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

V originále

Extrémně rychlý vývoj technologií a hlavních změn globálních i lokálních trhů měl i nadále bude mít dopad na existenci mnoha průmyslových odvětvích. Vědeckým cílem tohoto příspěvku je poukázat na změny, kterými prošly české - především rodinné - textilní firmy. Analyzovat kroky, které jsou nutné za účelem diverzifikace rizika podnikání. Prokázat, že textilní společnosti, pokud splní požadavky trhu, tj rozšiřování a inovaci své produktové řady, která nabízí originální a kvalitní výrobky, splňují předpoklady pro dlouhodobý úspěch a příležitost prosadit se na vysoce konkurenčních mezinárodních trzích a mohou také prokázat, že textilní průmysl v České republice může být slibnou obchodní oblastí. Tento článek byl vypracován na základě obecných teoretických vědeckých metod, včetně metod analýzy primárních dat, příkladů dobré praxe, srovnání, obdobně odvozování, generalizace, expertních odhadů. Tato studie přispěla k pochopení, že pokud čeští majitelé a rodinní příslušníci v textilních firmách využívají nástroje trendů v oblasti řízení a komunikace, nových výrobních technologií, pokud je vhodnou formou prezentují, apelují na kvalitu svých výrobků, podporují upřímnou, trvalou a systematickou práci, mají velkou šanci soutěžit s výrobky pocházejícími z Asie. Tyto závěry vyvodili autoři především na základě osobní zkušenosti a autorské činnosti o české textilní firmě Tylex Letovice, a.s.