D 2017

Tradice a trendy v české výrobě textilu – perspektivní oblasti pro podnikání

NOVÁK, Josef and Naděžda PETRŮ

Basic information

Original name

Tradice a trendy v české výrobě textilu – perspektivní oblasti pro podnikání

Name in Czech

Tradice a trendy v české výrobě textilu – perspektivní oblasti pro podnikání

Name (in English)

Tradition and trends in Czech textile production – promising area for business

Authors

NOVÁK, Josef and Naděžda PETRŮ

Edition

1. vyd. Znojmo, Sborník příspěvků z 11. ročníku mezinárodní vědecké konference Nové trendy New Trends 2016, p. 371 - 380, 10 pp. 2017

Publisher

SOUKROMÁ VYSOKÁ ŠKOLA EKONOMICKÁ ZNOJMO s.r.o

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-87314-85-2

ISSN

Keywords (in Czech)

Textilní výrobce, nové trendy, výrobní sortiment, produktové strategie, podnik

Keywords in English

Textile manufacturer; new trends; production assortment; product strategy; undertaking

Tags

AR 2016-2017, xD2

Tags

Reviewed
Změněno: 7/8/2017 10:08, Ing. Dominika Moravcová

Abstract

ORIG EN

V originále

Extrémně rychlý vývoj technologií a hlavních změn globálních i lokálních trhů měl i nadále bude mít dopad na existenci mnoha průmyslových odvětvích. Vědeckým cílem tohoto příspěvku je poukázat na změny, kterými prošly české - především rodinné - textilní firmy. Analyzovat kroky, které jsou nutné za účelem diverzifikace rizika podnikání. Prokázat, že textilní společnosti, pokud splní požadavky trhu, tj rozšiřování a inovaci své produktové řady, která nabízí originální a kvalitní výrobky, splňují předpoklady pro dlouhodobý úspěch a příležitost prosadit se na vysoce konkurenčních mezinárodních trzích a mohou také prokázat, že textilní průmysl v České republice může být slibnou obchodní oblastí. Tento článek byl vypracován na základě obecných teoretických vědeckých metod, včetně metod analýzy primárních dat, příkladů dobré praxe, srovnání, obdobně odvozování, generalizace, expertních odhadů. Tato studie přispěla k pochopení, že pokud čeští majitelé a rodinní příslušníci v textilních firmách využívají nástroje trendů v oblasti řízení a komunikace, nových výrobních technologií, pokud je vhodnou formou prezentují, apelují na kvalitu svých výrobků, podporují upřímnou, trvalou a systematickou práci, mají velkou šanci soutěžit s výrobky pocházejícími z Asie. Tyto závěry vyvodili autoři především na základě osobní zkušenosti a autorské činnosti o české textilní firmě Tylex Letovice, a.s.
Displayed: 18/10/2024 14:19