D 2016

Creating Lovemarks Through Mobile Applications

KNIHOVÁ, Ladislava

Basic information

Original name

Creating Lovemarks Through Mobile Applications

Name in Czech

Tvorba značek, které milujeme, prostřednictvím mobilních aplikací

Authors

KNIHOVÁ, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Trnava, MARKETING IDENTITY Brands we love - part I. p. 144-154, 11 pp. 2016

Publisher

Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/04274644:_____/16:#0000229

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-8105-840-0

ISSN

UT WoS

000410451700014

Keywords (in Czech)

Optimalizace app storu (ASO). Branding. Obsahový marketing. Značky, které milujeme. Mobilní aplikace. Sdílení v rámci sociálních médií. Vyprávění příběhů. Video marketing.

Keywords in English

App store optimization (ASO); Branding; Content marketing; Lovemark; Mobile application; Social sharing; Storytelling; Video marketing.

Tags

AR 2016-2017, RIV_2018, unor_2019_o, xD1_překvalifikování_AR_2017_2018, xD2

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 6/3/2018 09:28, Bc. Jan Peterec

Abstract

ORIG CZ

V originále

The main objective of this paper is to identify specific features of a successful mobile application marketing strategy designed to enhance branding and help create lovemarks. Building brand awareness and customer loyalty at all possible touchpoints is currently taking us to social media and mobile environments. In order to turn your brand into a lovemark, i.e. a brand that commands both respect and love, it has to be visible everywhere that its fans live their lives. Therefore, mobile applications and their promotion within the frame of content marketing, storytelling, video marketing and social sharing are examined as well. The paper is complemented by the recent findings of the primary survey seeking to find out whether the graduates of Marketing Communications studies are well prepared and able to anticipate problems and solve any potential pitfalls that they may encounter within the field of mobile app marketing.

In Czech

Hlavním cílem tohoto příspěvku je identifikace specifických rysů úspěšné marketingové strategie mobilních aplikací s cílem zlepšit budování značky a pomoci vytvořit značku, kterou budou všichni milovat (dále jen lovemark). Budování povědomí o značce a zákaznické loajality všude, kde se se značkou setkáváme, nás v současnosti přivádí do prostředí sociálních médií a především pak do mobilního prostředí. Pokud je naším cílem přeměna značky na lovemark, tj. na značku, která si získala jak náš respekt, tak i lásku, pak značka musí být viditelně přítomná všude tam, kde její obdivovatelé žijí své životy. Z tohoto důvodu se příspěvek soustřeďuje též na obsahový marketing, storytelling, video marketing a sociální sdílení. Příspěvek doplňují výsledky nedávného primárního průzkumu, který zjišťoval, zda se absolventi oboru Marketingová komunikace cítí být dobře připraveni na praxi, zda jsou schopni předvídat problémy a nalézat řešení obtížných situací, s nimiž se mohou setkat v oboru marketingu mobilních aplikací.
Displayed: 9/11/2024 17:10