D
2017
The Art of Teaching with Mobile Applications
KNIHOVÁ, Ladislava
Basic information
Original name
The Art of Teaching with Mobile Applications
Name in Czech
Umění učit s využitím mobilních aplikací
Authors
KNIHOVÁ, Ladislava
Edition
1. vyd. Brno, Distance Learning, Simulation and Communication 2017, p. 147-153, 7 pp. 2017
Publisher
University of Defence
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
BYOD; učení s využitím aplikací; e-learning; m-learning; učení s vyžitím mobilních aplikací.
Keywords in English
BYOD; app learning; e-learning; microlearning; m-learning; mobile app learning.
Tags
International impact, Reviewed
V originále
The paper examines various options of the creative use of mobile applications both in teaching English for Specific Purposes (ESP) and in professional, specific industry related subjects and courses. The timeline visually displaying the milestones in the evolution of learning technologies highlights the latest educational technology trends moving from the stage of e-learning via m-learning to app learning. The paper is complemented by a case study based on an app learning project called Creative Product Staging carried out with several groups of students of Marketing Communications' study programme at the University of Finance and Administration. The project's particular findings are quite optimistic and may inspire teaching professionals to adopt mobile applications as a tool of instruction with greater confidence, engage students and help them create positive attitudes towards learning.
In Czech
Příspěvek pečlivě zkoumá různé možnosti kreativního využití mobilních aplikací jak ve výuce angličtiny pro specifické účely (ESP), tak i v praxi odborných subjektů zaměřených na určité průmyslové odvětví a specifické vzdělávací kurzy. Časová osa vizuálně zachycuje milníky na cestě vývoje vzdělávacích technologií a zdůrazňuje aktuální trendy ve vzdělávacích technologiích a jejich evoluci od e-learningu přes m-learning (mobilní učení) až po studium či výuku s využitím mobilních aplikací. Odborná stať je doplněna případovou studií založenou na projektu s využitím mobilních aplikací s názvem Kreativní staging produktu (staging = naaranžování produktu pro účely fotografie nebo videa pro marketingovou kampaň), kterého se zúčastnilo několik skupin studentů oboru Marketingová komunikace na Vysoké škole finanční a správní. Konkrétní výstupy z tohoto projektu jsou optimistické a mohou inspirovat profesionály v oblasti vzdělávání k odvážnějšímu začleňování mobilních aplikací do výuky, k intenzivnímu zapojení studentů a vytváření jejich pozitivního přístupu ke studiu.
Displayed: 5/11/2024 03:51