D 2017

The Art of Teaching with Mobile Applications

KNIHOVÁ, Ladislava

Základní údaje

Originální název

The Art of Teaching with Mobile Applications

Název česky

Umění učit s využitím mobilních aplikací

Autoři

KNIHOVÁ, Ladislava

Vydání

1. vyd. Brno, Distance Learning, Simulation and Communication 2017, od s. 147-153, 7 s. 2017

Nakladatel

University of Defence

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-7231-416-4

Klíčová slova česky

BYOD; učení s využitím aplikací; e-learning; m-learning; učení s vyžitím mobilních aplikací.

Klíčová slova anglicky

BYOD; app learning; e-learning; microlearning; m-learning; mobile app learning.

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 8. 2017 10:47, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

V originále

The paper examines various options of the creative use of mobile applications both in teaching English for Specific Purposes (ESP) and in professional, specific industry related subjects and courses. The timeline visually displaying the milestones in the evolution of learning technologies highlights the latest educational technology trends moving from the stage of e-learning via m-learning to app learning. The paper is complemented by a case study based on an app learning project called Creative Product Staging carried out with several groups of students of Marketing Communications' study programme at the University of Finance and Administration. The project's particular findings are quite optimistic and may inspire teaching professionals to adopt mobile applications as a tool of instruction with greater confidence, engage students and help them create positive attitudes towards learning.

Česky

Příspěvek pečlivě zkoumá různé možnosti kreativního využití mobilních aplikací jak ve výuce angličtiny pro specifické účely (ESP), tak i v praxi odborných subjektů zaměřených na určité průmyslové odvětví a specifické vzdělávací kurzy. Časová osa vizuálně zachycuje milníky na cestě vývoje vzdělávacích technologií a zdůrazňuje aktuální trendy ve vzdělávacích technologiích a jejich evoluci od e-learningu přes m-learning (mobilní učení) až po studium či výuku s využitím mobilních aplikací. Odborná stať je doplněna případovou studií založenou na projektu s využitím mobilních aplikací s názvem Kreativní staging produktu (staging = naaranžování produktu pro účely fotografie nebo videa pro marketingovou kampaň), kterého se zúčastnilo několik skupin studentů oboru Marketingová komunikace na Vysoké škole finanční a správní. Konkrétní výstupy z tohoto projektu jsou optimistické a mohou inspirovat profesionály v oblasti vzdělávání k odvážnějšímu začleňování mobilních aplikací do výuky, k intenzivnímu zapojení studentů a vytváření jejich pozitivního přístupu ke studiu.