D 2017

State-of-the-art Instructional Design and Global Reach of Online Education with Focus on ELT

HRONOVÁ, Štěpánka

Basic information

Original name

State-of-the-art Instructional Design and Global Reach of Online Education with Focus on ELT

Name in Czech

Moderní instruktážní design a globální dosah vzdělávání se zaměřením na ELT

Authors

HRONOVÁ, Štěpánka

Edition

1. vyd. Brno, DISTANCE LEARNING, SIMULATION AND COMMUNICATION 2017 CD, p. 106-114, 9 pp. 2017

Publisher

University of Defence

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-7231-416-4

Keywords (in Czech)

E-learning; ELT; internet a využívání mobilních telefonů; výukové prostředí; m-learning; země NATO.

Keywords in English

E-learning; ELT; internet and cellular phone use; learning environment; m-learning; NATO countries.

Tags

AR 2016-2017, xD2

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/6/2017 08:13, Ing. Dominika Moravcová

Abstract

ORIG CZ

V originále

Methods of instruction as well as tools and learning platforms are developing at a high speed in connection with the increased use of break-through technologies causing shifts in approaches to teaching/ learning processes from both perspectives: students’ as well as lecturers’. Traditional ways are being replaced by more dynamic, modern and more effective ones. Via e-learning or m-learning, target groups or individuals can be taught at larger quantities and lower expenses, however, the best practices in driving virtual learning are to be supported by an appropriate course structure and tutorial assistance in ELT and elsewhere. Based on the collected data and expert views, this paper concludes that the still increasing internet reach and rising percentages of mobile device users in individual NATO countries create a fundamental structure and platform for a successful introduction or further use of e- or m-learning reaching potential target groups of learners including military forces.

In Czech

Metody výuky, stejně její nástroje a platformy se vyvíjejí vysokou rychlostí v souvislosti se zvýšeným využitím průlomových technologií, které způsobují posun v přístupu k procesům výuky u pedagogů a změnu přístupu k učení u studentů. Tradiční způsoby jsou nahrazovány metodami dynamičtějšími, modernějšími a efektivnějšími. Prostřednictvím e-learningu nebo m-learningu mohou být cílové skupiny nebo jednotlivci vyučováni ve větších množstvích a nižšími výdaji, nicméně osvědčené postupy v řízení virtuálního vzdělávání musí být podpořeny vhodnou strukturou kurzů a podpůrnou výukou v kurzech ELT i kurzech jiného zaměření. Na základě shromážděných údajů a názorů odborníků je možné konstatovat, že stále rostoucí počet internetových uživatelů a zvyšující se procento uživatelů mobilních zařízení v jednotlivých zemích NATO vytváří základní strukturu a platformu pro úspěšné zavedení nebo další využití e-learningu nebo m-learningu, které osloví všechny potenciální cílové skupiny studentů, včetně vojenských sil.
Displayed: 5/11/2024 05:16