B 2014

Hodnotové aspekty interkulturní komunikace

HES, Aleš, Tereza CHLUMSKÁ a Darya SOMOVÁ

Základní údaje

Originální název

Hodnotové aspekty interkulturní komunikace

Název česky

Hodnotové aspekty interkulturní komunikace

Název anglicky

Value aspects of intercultural communication

Autoři

HES, Aleš, Tereza CHLUMSKÁ a Darya SOMOVÁ

Vydání

První. Praha, 64 s. EUPRESS, 2014

Nakladatel

Vysoká škola finanční a správní, a.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-7408-108-8

Klíčová slova česky

Komunikace; hodnoty; společnost; interkulturní vztahy.

Klíčová slova anglicky

Communication; values;, societ; intercultural relations.

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 6. 2017 22:17, doc. Ing. Aleš Hes, CSc.

Anotace

V originále

Česká republika v současné době prochází poměrně složitou transformací, kdy ze značné izolované a monokulturní společnosti se stává společností otevřenou a pluralitní. Je to dáno tím, že se v 2. pol. 90. let minulého století Česká republika otevřela zahraničním ekonomickým subjektům a do republiky přišly nové zvyky a uzance zahraničních investorů. Tím naše společnost začala stále častěji přicházet do kontaktu s příslušníky odlišných kultur. Tyto interkulturní vztahy se i v současném období neustále rozvíjejí na úrovni verbální, neverbální či mediální. Rozdílné kultury se mohou navzájem ignorovat, podceňovat, bojovat proti sobě, anebo se naopak pokusit si porozumět, vzájemně si vyměňovat hodnoty, modely a způsoby životního stylu. Interkulturní komunikace přímo odráží tyto jevy. Její koncept je založen na hledání způsobu koexistence těchto odlišných kultur a způsobu komunikace mezi nimi. Předpokladem úspěchu tohoto konceptu je nutné vidět v intenzivnějších interkulturních kontaktech a v precizním vzájemném poznání za účelem eliminace možných nejrůznějších konfliktů. Publikace je založena na vytváření platformy pro dialog mezi cizími entitami na území České republiky a hledání způsobů, jak posílit interkulturní výchovu a vzdělávání.

Anglicky

The Czech Republic is currently undergoing a rather complex transformation whereby a large, isolated and monocultural society becomes an open and pluralist society. This is due to the fact that in the second half of the 1990s the Czech Republic opened up to foreign economic entities and the new habits and customs of foreign investors came to the country. Our company has increasingly begun to come into contact with members of different cultures. These intercultural relations continue to develop at the verbal, non-verbal, or media level in the current period. Different cultures can ignore each other, underestimate, fight against each other, or try to understand, exchange values, models, and ways of life. Intercultural communication directly reflects these phenomena. Its concept is based on the search for the coexistence of these different cultures and the way of communication between them. The prerequisite for the success of this concept must be seen in more intense intercultural contacts and in precise mutual knowledge to eliminate possible conflicts. The publication is based on the creation of a platform for dialogue between foreign entities on the territory of the Czech Republic and the search for ways to strengthen intercultural education and education.