D
2016
Marketing Communication and Auditor´s Brand
KUPEC, Václav
Základní údaje
Originální název
Marketing Communication and Auditor´s Brand
Název česky
Marketingová komunikace a auditorská značka
Autoři
KUPEC, Václav (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Trnava, MARKETING IDENTITY: Brands we love – part I. od s. 445-453, 9 s. 2016
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/04274644:_____/16:#0000240
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Audit; Komunikace; Management; Marketing; Značka.
Klíčová slova anglicky
Audit; Brand; Communication; Management; Marketing.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The auditor’s profession is part of modern company management. However, ambivalences may arise in the perception of the auditor’s profession. The problem with the ambivalences can be solved by a strategic care for the auditor’s profession, or by a care for the auditor’s brand. In order to do so, marketing communication can be used which ensures positive perception by target groups of customers. Therefore, the aim of the paper is to analyze the impact marketing communication has on auditor’s brand. The subsequent research verifies the differences between evaluation of the audit by respondents who received marketing communication and respondents who did not receive marketing communication. The methods employed to study the subject matter include analyzing current theories as well as online questionnaires sent to the target group of customers of the audit. The results of the questionnaire then revealed that the constructed hypothesis had been proved as respondents who received marketing communication evaluated performed audits more positively. Therefore we recommend auditing departments to use marketing communication techniques which will contribute to building the auditor’s brand with positive implications for the company management.
Česky
Součástí moderního řízení podniků je auditorská profese. Auditorská profese však může být vnímána ambivalentně. Problém ambivalence je přitom možné řešit strategickou péčí o auditorskou profesi, respektive péčí o auditorskou značku. K tomu lze využít marketingovou komunikaci, která zajišťuje pozitivní vnímání značky u cílové skupiny zákazníků. Cílem příspěvku je proto analyzovat dopady marketingové komunikace na auditorskou značku. Následný výzkum ověřuje rozdíly mezi hodnocením auditu respondenty, kteří byli osloveni marketingovou komunikací a respondenty, kteří marketingovou komunikací osloveni nebyli. Ke zpracování celé problematiky je metodicky přistupováno nejenom rozborem aktuálních teorií, ale zároveň také online dotazováním u cílové skupiny klientů auditu. Z výsledků šetření následně vyplývá kladné potvrzení zkonstruované hypotézy, kdy respondenti oslovení marketingovou komunikací hodnotí prováděné audity pozitivněji. Útvarům auditu lze proto doporučit využívat přístupy marketingové komunikace, které přispějí k budování auditorské značky, s pozitivními přesahy do řízení podniků.
Zobrazeno: 2. 11. 2024 00:15