Detailed Information on Publication Record
2017
Neuromarketing Approach to Efficient Food Styling
TICHÝ, Jaromír, Pavel ROSENLACHER and Lenka MARŠÁLKOVÁBasic information
Original name
Neuromarketing Approach to Efficient Food Styling
Name in Czech
Neuromarketingový přístup k efektivní vzhledové úpravě potravin
Authors
TICHÝ, Jaromír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Pavel ROSENLACHER (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lenka MARŠÁLKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Hradec Králové, Magnanimitas, 2017, 1804-7890
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/04274644:_____/17:#0000247
Organization unit
University of Finance and Administration
UT WoS
000408861000032
Keywords (in Czech)
neuromarketing, effectiveness, eye tracking, marketing communication, food styling
Keywords in English
neuromarketing; effectiveness; eye tracking; marketing communication; food styling
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 1/3/2018 10:56, Bc. Jan Peterec
V originále
This study explores the use of neuromarketing eye-tracking methods in verifying the efficiency of food styling, which focuses on creating food photographs to appeal to consumers and to use them for marketing purposes. The aim of this study is to verify the effect of styling on the respondent using the Eye Tracking method.
In Czech
Tato studie zkoumá využívání neuromarketingových metod sledování očí při ověřování účinnosti vzhedu potravin, která se zaměřuje na vytváření fotografií v potravinách s cílem oslovit spotřebitele a využít je pro marketingové účely. Cílem této studie je ověřit vliv stylingu na respondenta metodou Eye Tracking.