J 2017

Neuromarketing Approach to Efficient Food Styling

TICHÝ, Jaromír, Pavel ROSENLACHER and Lenka MARŠÁLKOVÁ

Basic information

Original name

Neuromarketing Approach to Efficient Food Styling

Name in Czech

Neuromarketingový přístup k efektivní vzhledové úpravě potravin

Authors

TICHÝ, Jaromír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Pavel ROSENLACHER (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lenka MARŠÁLKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Hradec Králové, Magnanimitas, 2017, 1804-7890

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/04274644:_____/17:#0000247

Organization unit

University of Finance and Administration

UT WoS

000408861000032

Keywords (in Czech)

neuromarketing, effectiveness, eye tracking, marketing communication, food styling

Keywords in English

neuromarketing; effectiveness; eye tracking; marketing communication; food styling

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 1/3/2018 10:56, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

This study explores the use of neuromarketing eye-tracking methods in verifying the efficiency of food styling, which focuses on creating food photographs to appeal to consumers and to use them for marketing purposes. The aim of this study is to verify the effect of styling on the respondent using the Eye Tracking method.

In Czech

Tato studie zkoumá využívání neuromarketingových metod sledování očí při ověřování účinnosti vzhedu potravin, která se zaměřuje na vytváření fotografií v potravinách s cílem oslovit spotřebitele a využít je pro marketingové účely. Cílem této studie je ověřit vliv stylingu na respondenta metodou Eye Tracking.