J 2017

UŽITÍ PRODUKTŮ RATINGOVÝCH AGENTUR

BUDÍK, Josef a Vladimír EZR

Základní údaje

Originální název

UŽITÍ PRODUKTŮ RATINGOVÝCH AGENTUR

Autoři

BUDÍK, Josef a Vladimír EZR

Vydání

Sborník z konference VŠFS, Praha, VŠFS, 2017, 1213-7014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

rating, ratingová agentura, pravděpodobnost, úpadek, dluhopis

Klíčová slova anglicky

rating, the rating agency, the probability of bankruptcy, bond

Návaznosti

GA16-21506S, projekt VaV.
Změněno: 18. 10. 2017 10:50, Ing. Vladimír Ezr, CSc.

Anotace

V originále

Abstract The text aims to show the breadth of engagement of credit rating agencies. In the context of the financial crisis, there was massive criticism of their activities and their part of the responsibility for the problems. On the contrary, the positive contribution of credit ratings have a small number of authors. The authors of the present text use a method of analysis of publicly available information and discusse the issue of the likelihood of bankruptcy subject to the investigational rating. The results of analysis they associated with selected information from the markets.

Česky

Text si klade za cíl ukázat šíři záběru ratingových agentur. V souvislosti s finanční krizí zaznívala masívní kritika jejich činnosti a jejich části odpovědnosti za vzniklé problémy. Naopak pozitivní přínos ratingů zmínilo málo autorů. Autor předkládaného textu využívá metodu analýzy veřejně dostupných informací a diskutuje problém pravděpodobnosti úpadku subjektu hodnoceného ratingem. Výsledky analýzy dává do souvislosti s vybranými informacemi z trhů.