2017
UŽITÍ PRODUKTŮ RATINGOVÝCH AGENTUR
BUDÍK, Josef a Vladimír EZRZákladní údaje
Originální název
UŽITÍ PRODUKTŮ RATINGOVÝCH AGENTUR
Autoři
BUDÍK, Josef a Vladimír EZR
Vydání
Sborník z konference VŠFS, Praha, VŠFS, 2017, 1213-7014
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
rating, ratingová agentura, pravděpodobnost, úpadek, dluhopis
Klíčová slova anglicky
rating, the rating agency, the probability of bankruptcy, bond
Návaznosti
GA16-21506S, projekt VaV.
Změněno: 18. 10. 2017 10:50, Ing. Vladimír Ezr, CSc.
V originále
Abstract The text aims to show the breadth of engagement of credit rating agencies. In the context of the financial crisis, there was massive criticism of their activities and their part of the responsibility for the problems. On the contrary, the positive contribution of credit ratings have a small number of authors. The authors of the present text use a method of analysis of publicly available information and discusse the issue of the likelihood of bankruptcy subject to the investigational rating. The results of analysis they associated with selected information from the markets.
Česky
Text si klade za cíl ukázat šíři záběru ratingových agentur. V souvislosti s finanční krizí zaznívala masívní kritika jejich činnosti a jejich části odpovědnosti za vzniklé problémy. Naopak pozitivní přínos ratingů zmínilo málo autorů. Autor předkládaného textu využívá metodu analýzy veřejně dostupných informací a diskutuje problém pravděpodobnosti úpadku subjektu hodnoceného ratingem. Výsledky analýzy dává do souvislosti s vybranými informacemi z trhů.