J 2017

UŽITÍ PRODUKTŮ RATINGOVÝCH AGENTUR

BUDÍK, Josef and Vladimír EZR

Basic information

Original name

UŽITÍ PRODUKTŮ RATINGOVÝCH AGENTUR

Authors

BUDÍK, Josef and Vladimír EZR

Edition

Sborník z konference VŠFS, Praha, VŠFS, 2017, 1213-7014

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

rating, ratingová agentura, pravděpodobnost, úpadek, dluhopis

Keywords in English

rating, the rating agency, the probability of bankruptcy, bond

Links

GA16-21506S, research and development project.
Změněno: 18/10/2017 10:50, Ing. Vladimír Ezr, CSc.

Abstract

V originále

Abstract The text aims to show the breadth of engagement of credit rating agencies. In the context of the financial crisis, there was massive criticism of their activities and their part of the responsibility for the problems. On the contrary, the positive contribution of credit ratings have a small number of authors. The authors of the present text use a method of analysis of publicly available information and discusse the issue of the likelihood of bankruptcy subject to the investigational rating. The results of analysis they associated with selected information from the markets.

In Czech

Text si klade za cíl ukázat šíři záběru ratingových agentur. V souvislosti s finanční krizí zaznívala masívní kritika jejich činnosti a jejich části odpovědnosti za vzniklé problémy. Naopak pozitivní přínos ratingů zmínilo málo autorů. Autor předkládaného textu využívá metodu analýzy veřejně dostupných informací a diskutuje problém pravděpodobnosti úpadku subjektu hodnoceného ratingem. Výsledky analýzy dává do souvislosti s vybranými informacemi z trhů.